| کد خبر: 158341 |

یک تحلیلگر امور گمرکی و تجارت خارجی عنوان کرد

◄ عوارض 10 درصدی گمرک از جیب مصرف‌کننده می‌رود نه شرکت خارجی

نکته اینجاست که این هزینه عملاً از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود، نه شرکت حمل‌کننده خارجی یا شرکتی که با پرچم غیر ایرانی کالا را حمل می‌کند.

تین نیوز

یک تحلیل‌گر امور گمرکی و تجارت خارجی می‌گوید: قانون عوارض 10 درصدی به گمرک مربوط نمی‌شود اما یکی از عوامل اصلی کُندی روند ترخیص کالا است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آنوش رحام با اشاره به به مشکلات ناشی از قانون عوارض 10 دصد تاکید کرد: در شرایطی که صاحب کالا می‌خواهد کالایش را بگیرد و ترخیص کند، نماینده یا صاحب کالا باید به نماینده وزارت راه و شهرسازی مراجعه کند تا ارزش کالا دوباره محاسبه شده و 10 درصد از کرایه حمل دریافت شود.

او تصریح کرد: در واقع روند ترخیص از سمت گمرک و بخش‌های دیگر تسریع شده اما به دلیل همین پرداخت عوارض 10 درصد معطل می‌شود.

این تحلیل‌گر ارشد امور گمرک و تجارت خارجی گفت: این روند نه شکل سیستمی دارد و نه برنامه‌ خاصی، به شکل دستی انجام می‌شود و مردم باید در صف‌های طولانی بمانند و همین امر هم روند را مختل می‌کند.

رحام تاکید کرد: این عوارض هزینه‌ای است که به کالای ایرانی تحمیل می‌شود، چون به کالایی تعلق می‌گیرد که مالک ان ایرانی است.

او افزود: نکته اینجاست که این هزینه عملاً از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود، نه شرکت حمل‌کننده خارجی یا شرکتی که با پرچم غیر ایرانی کالا را حمل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.