| کد خبر: 1798 |

◄ پیشرفت های آزادراه پل زال - اندیمشک از زمان مدیریت نورزاد

تین نیوز | آزادراه پل زال-اندیمشک که در دولت دهم و با گذشت دو سال از پروژه بیش از 65 درصد رشد فیزیکی داشته است، به گفته خاشع، مدیر این پروژه، از زمان استقرار دولت جدید و مدیریت نورزاد در شرکت ساخت نزدیک به 35 درصد رشد داشته و آماده بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، آزادراه پل زال-اندیمشک که از لحاظ موقعیت جغرافیایی بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب  که در اصل راهی برای اتصال بندر امام خمینی در شمالی ترین نقطه خلیج فارس به دریای خزر محسوب می شود طی 6 ماه اخیر رشد قابل توجه نزدیک به 35 درصدی را تجربه و در نهایت در تاریخ 23 اسفند به بهره برداری رسید.

شروع پروژه آزادراه پل زال- اندیمشک در فروردین سال 90 توسط علی نیکزاد کلنگ خورد و با تزریق منابع عظیم مالی کار پیش می رفت اما پس از گذشت یک سال و شروع تحریم ها دیگر نه از تزریق منابع مالی و نه از صرف هزینه های کلان دولتی خبری بود.

اما دولت دهم علی رغم اینکه پروژه به کندی پیش می رفت و به شمارش معکوس افتاده بود، میزان رشد فیزیکی این پروژه عظیم را مثبت تلقی می کرد؛ به طوری که نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در یکی از بازدیدهای خود، تاریخ بهره برداری از این پروژه را خرداد 92 اعلام کرد.

در ادامه نیز دیری نگذشت که احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دولت قبل از افتتاح این پروژه در شهریور 92 و تا پایان دولت دهم خبر داد. درحالی که پروژه آزادراه پل زال -اندیمشک پس از رشد فیزیکی 60 درصد به طور کامل در خواب به سر می برد، مسئولان وزارت راه از تاریخ افتتاح پروژه به مردم وعده می دادند.

مشکلاتی همچون استملاک اراضی پیرامون پروژه، مسیرهای سعب العبور و مهم تر از همه نبود منابع مالی کافی باعث به خواب رفتن پروژه ای که بیش از 60 درصد آن تکمیل شده بود.

در همین زمینه، مدیر ساخت و توسعه اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان و در گفتگو با یکی از رسانه های محلی گفت: افتتاح باند اول آزادراه پل‌زال‌- اندیمشک که قرار بود تیرماه امسال (92) افتتاح شود به دلیل یک سری مشکلات اعتباری موجب شد  تا باند اول این بزرگ‌راه سر موعد مقرر افتتاح نشود و به همین علت ضروری است که جلساتی برای رفع مشکلات این پروژه انجام شود به تعویق افتاد و باند دوم این بزرگ‌راه نیز که قرار بود شهریورماه افتتاح شود، با توجه به تعویق باند اول در این ماه افتتاح نخواهد شد و به تعویق خواهد افتاد.

دو ماه بعد از حضور علی نورزاد، در سمت معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل و اعمال سیاست های جدید این شرکت را در خصوص ساخت آزادراه ها اجرایی شد و ظرف سه ماه اخیر نزدیک به 35 درصد پروژه، که به گفته مدیر این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار بوده تکمیل و به بهره برداری رسید.

این اقدام به نوعی عمل کردن به بند پنج حکم ریاست وی که عبارت بود از: کمبود منابع در این شرایط سخت اقتصادی کشور ما را بر آن می دارد که تمام راه های تامین منابع مالی را بسته به شرایط پروژه ها مورد توجه قرار دهیم شامل روش های مشارکت مردمی، خصوصی در قالب خرید خدمات نهایی، ساخت - بهره برداری و انتقال (BOT)، ساخت - بهره برداری و مالکیت (BOO)، تامین مالی مستقیم از بازار سرمایه و تامین مالی (فایناس) خارجی.

از زمان مدیریت علی نورزاد در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور علی رغم تمام مشکلات مالی و کمبودهای پروژه های آزادراهی شرایط لازم برای ادامه ساخت آزادراه پل زال- اندیمشک فراهم شد و به گفته مدیر این پروژه در طول سه ماه اخیر حدود 35 درصد باقیمانده کار نیز تکمیل و پایان یافت؛ رشدی که از نظر محاسبه عنصر زمان بسیار قابل توجه است.

گفتنی است آزادراه 45 کیلومتری پل زال - اندیمشک، روز جمعه، 23 اسفندماه 92 با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، علی نورزاد، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.