| کد خبر: 159096 |

250 کیلومتر راه روستایی هرمزگان تا پایان امسال آسفالت می‌شود

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: 250 کیلومتر از راه های روستایی این استان تا پایان اسفند ماه سالجاری آسفالت می شود.

تین نیوز

محمد مهدی رضایی افزود: برای آسفالت این راه ها بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که 25 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی است.

به گزارش تین‌نیوز، وی بیان داشت: براساس برنامه ششم توسعه کشور، آسفالت همه روستاهای بالای 20 خانوار استان هرمزگان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به مشارکت خیران در طرح های راه سازی اظهار کرد: در صورتی که اهالی روستاها و خیران زیرسازی جاده ها را انجام دهند، این اداره کل هزینه آسفالت را پرداخت می کند.

رضایی گفت: طبق قانون آسفالت درون روستاها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و روکش آسفالت جاده های روستایی نیز بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

استان هرمزگان 9 هزار و 938 کیلومتر راه روستایی دارد که از این تعداد 4 هزار و 670 کیلومتر آن آسفالت است و یکهزار و 692 کیلومتر از این راه ها درمحدوده روستاهای بالای 20 خانوار است.

جمعیت روستایی استان هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2244 آبادی، 55 درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3هزارو700کیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و کنترلی بی بهره است.

براساس  گزارش روابط عمومی استان هرمزگان طبق تقسیمات کشوری شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بیش از 53 درصد از کل این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راه سازی است و این موضوع در تمام دوره ها، از اصلی ترین مطالبه های مردم در سراسر کشور و بوده و هست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.