| کد خبر: 1326 |

معاون وزیر راه:

افتتاح آزادراه پل زال - اندیشمک تا پایان سال

تین نیوز | معاون وزیر راه اعلام کرد: آزادراه پل زال _ اندیشمک تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و مسافران نوروزی می‌توانند از این مسیر عبور کنند.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: عملیات اجرایی آزادراه پل زال – اندیشمک به پایان رسیده و هم اکنون در حال تهیه مقدمات جهت افتتاح این پروژه هستیم.
 
وی با بیان اینکه آزادراه پل زال – اندیمشک قسمتی از محور سراسری تهران - بندر امام خمینی (ره) است، گفت: طول این محور حدود 970 کیلومتر است که بخش‌های عمده‌ آن قبلا به صورت بزرگراه و آزاد‌راه احداث و بهره‌برداری شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان با اجرای عملیات آزادراه، مناقصه مربوط به پروژه نیز در سال 84 برگزار شد اما به دلیل مشکلات مالی، عملیات اجرایی آن از اوایل سال 90 آغاز شد.
 
نورزاد درباره مزایای احداث آزاد‌راه پل زال – اندیشمک در محور سراسری تهران - بندر امام خمینی(ره) گفت: با احداث و بهره‌برداری از این آزاد‌راه و تکمیل قسمت‌های باقی‌مانده، شبکه ارتباطی مناسبی میان تهران و بندر امام برقرار می‌شود و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در مصرف حامل‌های انرژی، زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، بهره‌برداری از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام که بزرگ‌ترین بندر ایران در شمال خلیج‌فارس است، مهیا می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این آزاد‌راه از طریق مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت احداث و نگهداری و بهره‌برداری از آزاد‌راه پل زال – اندیشمک به نسبت 65 - 35 احداث شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و سود طرف مشارکت در طول دوران بهره‌برداری از طریق اخذ عوارض عبور وسایل نقلیه و به مدت 25 سال مستهلک خواهد شد.
 
به گفته وی با توجه به این‌که در دوران برگشت سرمایه نگهداری از آزادراه به عهده طرف مشارکت است لذا از این طریق نیز صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.
 
نورزاد اضافه کرد: در حال حاضر انتقال ترافیک سراسری در انتهای آزاد‌راه خرم‌آباد - پل زال و در محل تقاطع با جاده قدیم از طریق یک دستگاه تقاطع شبدری که بخشی از شیب‌راهه‌های آن اجرا شده، تامین می‌شود و در محل تقاطع مذکور آزاد‌راه پل زال – اندیمشک در ادامه‌ آزاد‌راه خرم‌آباد – پل زال احداث و با تکمیل شیب‌راهه‌ها ارتباطات لازم در کلیه جهات برقرار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.