| کد خبر: 127565 |

استفاده از فناوری‌های نوین در پروژه‌های راهسازی استان قزوین

تین نیوز| مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین از بهره‌گیری از روش‌های بازیافت آسفالت و بتن غلتکی جهت بهسازی و اجرای روکش آسفالت در پروژه‌های راهسازی استان خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر گفت: بهسازی محور آب‌ترش - ضیاآباد به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شده که در آن از سیستم نوین بازیافت آسفالت استفاده می‌شود.

 

قزوینیان با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی این مسیر در کوتاه کردن مسیر آزادراه‌های قزوین – رشت، قزوین – زنجان و در نهایت قزوین – همدان اضافه کرد: در روش بازیافت آسفالت ابتدا سطح آسفالت موجود تراشیده شده و پس از آن با استفاده از طرح اختلاط محاسبه شده و دستگاه‌های مخصوص، ترکیبی از آهک، مصالح موجود و کف قیر بر روی بستر تثبیت می‌شود. در پایان هم یک لایه روکش آسفالت اجرا می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آسفالت این مسیر فرعی به دلیل بارهای ترافیکی غیرمجاز و عمر بالای آن تخریب شده و نیازمند بهسازی بود، عنوان کرد: استفاده از روش معمول عملیات بهسازی و روکش آسفالت هم زمان بیشتری طلب می‌کند و هم هزینه‌هایی بالاتری را به همراه دارد.

 

قزوینیان اضافه کرد: این روش نوین برای به‌کارگیری در راه‌های فرعی مناسب بوده و می‌توان در زمانی نسبتاً کوتاه و با هزینه‌ای کمتر به نتیجه مطلوبی دست یافت. علاوه بر این مدت زمان انسداد مسیر جهت انجام عملیات راهسازی نیز کوتاه‌تر می‌شود.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان بیان کرد: یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش این است که دیگر برای اجرای لایه‌های زیرین آسفالت نیاز به مصالح جدیدی که باید از سایر محل‌ها حاصل شود، نیست و بدین ترتیب دست‌خوردگی هم در محیط‌زیست انجام نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: پیش‌تر نیز محور ورسج به خرمدشت با استفاده از فناوری بتن غلتکی بهسازی و مناسب‌سازی شده بود که این اقدام نیز برای نخستین بار در استان انجام شده است.

 

قزوینیان با اشاره به فناوری بتن غلتکی اضافه کرد: استفاده از این فناوری به علت عبور و مرور و توقف خودروهای سنگین در این مسیر بوده که مقاومت و کیفیت بهتر آسفالت اجرایی را در برابر آسیب‌دیدگی به دنبال دارد.

 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل افزود: بتن غلتکی یا بتن متراکم شده با غلتک، بتنی با اسلامپ صفر است که با ارتعاش توسط غلتک‌ها محکم و سفت می‌شود.

 

وی همچنین بیان کرد: این مسیر با مشخصات راه فرعی همواره بستر تردد حجم قابل‌توجه خودروهای عبوری سنگین است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.