| کد خبر: 266538 |

پروژه جدید شهرداری برای کاهش ترافیک نواب؛

آخرین وضعیت احداث تقاطع نواب تندگویان

ظرف پنج ماه گذشته اتفاقات فوق العاده ای در تقاطع بزرگراه های مسیر نواب تندگویان افتاده و روی پروژه متمرکز شده ایم.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران آخرین وضعیت احداث تقاطع بزرگراه های مسیر نواب - تندگویان را تشریح کرد و گفت: ظرف پنج ماه گذشته اتفاقات فوق العاده ای در این تقاطع افتاده و روی پروژه متمرکز شده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هادی حق بین در مورد پروژه تقاطع بزرگراه های مسیر نواب - تندگویان با بیان اینکه پروژه مسیر نواب - تندگویان یکی از سخت ترین پروژه های شهری است که در حال اجرای آن هستیم، تأکید کرد: این پروژه هم به لحاظ ترافیکی و هم به لحاظ معارضین زیرسطحی متنوعی که در آنجا داشتیم، سخت پیچیده است؛ چراکه معارضین تأسیساتی همچون لوله های آب و گاز و شبکه برق زیرزمینی و همچنین از لحاظ ترافیکی با توجه به اینکه این مسیر یکی از ورودی های اصلی شهر تهران است و به شدت تقاضای سفر در آنجا بالاست؛ مسائل خاص خود را در اجرا شامل می شود.

وی در مورد روند طولانی ساخت این پروژه گفت: در مواقعی پروژه با رکود مواجه شده که آنهم به دلیل موضوعات تأسیساتی که وجود دارد، است؛ البته امروز بخش قابل توجهی از این تأسیسات برطرف شده اند. در نهایت این پروژه به سبب موضوعات ترافیکی خاص و لزوم هدایت ترافیکی و هماهنگی که با پلیس راهور انجام شده، در چهار فاز بازگشایی خواهد شد.

حق بین بیان کرد: پل چپ گرد این تقاطع شروع و کوله ها قابلیت اجرا را تا زمان انحراف ترافیک ندارد و امکان احداث کوله ها پس از هدایت ترافیک عبوری موجود برای ما فراهم می شود تا بتوانیم پل چپ گرد را تکمیل کنیم.

وی اظهار کرد: ظرف پنج ماه گذشته اتفاقات فوق العاده ای در این تقاطع افتاده و روی پروژه متمرکز شده ایم و از زمانی که معارضین تأسیساتی برطرف شده و این امکان برایمان فراهم شد تا عملیات اجرایی را سرعت دهیم، سازه زیرگذر کاملا احداث و در حال تکمیل زیرگذر هستیم و کاری است که امکان رویت آن توسط همشهریان در حال وجود حاضر ندارد.

به گفته معاون شهردار تهران، ظرف یک ماه آینده اولین مسیر را باز می کنیم و ترافیکی که در حال حاضر از سمت نواب به سمت جنوب مردم را گرفتار کرده روی مسیر اصلی می اندازیم و همشهریانی که از شمال نواب به سمت جنوب طی مسیر می کنند و به سمت بهشت زهرا از طریق بزرگراه تندگویان ادامه مسیر می دهند وارد مسیر اصلی پروژه می شوند و یک روان سازی اتفاق می افتد و بعد از آن کندرویی که دارای ترافیک است را در اختیار می گیریم و کوله شمالی پل چپ گرد را وارد فاز اجرا می کنیم. پس از آن فازهای ترافیکی بعدی و اجرایی را برنامه ریزی و با پلیس راهور نیز هماهنگ کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان فازهای بعدی مشخص است؟ گفت: هم شرایط جوی فصل و هم شرایط اجرایی پروژه بسیار سخت است، ولی پیمانکار تمام قد پای کار آمده و هر هفته جلسات کنترل پروژه در محل کارگاه برگزار می شود. امیدواریم در فاز اول این پروژه گشایش ترافیکی صورت گیرد و ظرف یک ماه تا ۴۰ روز بعد نیز فاز دوم آن که مسیر میدان بهمن به سمت بهشت زهرا هست را بتوانیم از طریق زیرگذر باز کنیم و بعد از آن بتوانیم فاز بعدی عملیات اجرایی را شروع کنیم.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که بتوانیم امسال کل پروژه را انجام دهیم و افزود: البته پل چپ گرد به سبب کارهای باقی مانده اش در کوله ها ممکن است قدری با تأخیر مواجه شود؛ اما در مجموع با دو فاز اجرایی فوق الذکر، مسئله ترافیک آنجا به شکل قابل توجهی برطرف می شود و تمام تلاشمان این است که قبل از سال جدید بتوانیم گره ترافیکی که در آنجا  وجود دارد را کامل برطرف کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.