| کد خبر: 266313 |

ماندن در ترافیک روی سلامت روان تاثیر منفی دارد

محققان از ارتباط بین ماندن در ترافیک و به تبع آن طولانی شدن زمان تردد و بیماری های مرتبط با سلامت روان از جمله افسردگی خبر می دهند.

تین نیوز

محققان کره ای در مطالعه ای بزرگ از ارتباط بین ماندن در ترافیک و به تبع آن طولانی شدن زمان تردد و بیماری های مرتبط با سلامت روان از جمله افسردگی خبر می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجیاتو، مطالعه جدیدی که روی بیش از ۲۳ هزار نفر انجام شده، نشان می دهد که شهروندان کره جنوبی که روزانه بیش از یک ساعت در رفت و آمد هستند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی که کمتر از ۳۰ دقیقه رفت و آمد دارند، علائم افسردگی را تجربه می کنند.

مطالعه حاضر نشان می دهد نشستن در ترافیک حتی می تواند فشار خون شما را افزایش دهد. البته بالا رفتن فشار خون به دلیل نشستن طولانی مدت و حرص خوردن نیست، بلکه به دلیل آلودگی هوایی که رانندگان استنشاق می کنند، می تواند روی فشار خون آنها تأثیرگذار باشد.

اگرچه این مطالعه یک رابطه علت و معلولی را نشان نمی دهد، بااین حال ارتباط بین رفت و آمدهای طولانی و ضعف سلامت روان را در میان مردان مجردی که بیش از ۵۲ ساعت در هفته کار می کنند و فرزند هم ندارند، به خوبی مشهود است. در میان زنان، رابطه بین زمان طولانی رفت و آمد و بروز علائم افسردگی در بین قشر کم درآمد و آن هایی که دارای فرزند بودند، بیشتر خود را نشان می داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.