| کد خبر: 265284 |

احداث و تکمیل ۳۰ تقاطع غیرهمسطح در سال آینده

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تأکید بر اینکه احداث و تکمیل تقاطعات ۹۸ گانه، تأثیر قابل ملاحظه ای در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت از تلاش برای احداث و تکمیل ۳۰ تقاطع غیرهمسطح در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تأکید بر اینکه احداث و تکمیل تقاطعات ۹۸ گانه، تأثیر قابل ملاحظه ای در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت از تلاش برای احداث و تکمیل ۳۰ تقاطع غیرهمسطح در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد صادق خیرخواه درمورد کمبود گردش های ترافیکی در برخی از تقاطع های تهران، گفت: همانطور که می دانید در دوره های پیشین مدیریت شهری تعداد قابل توجهی تقاطع و پل احداث شد. در آن زمان این پل ها به دلایل مختلف که بیشتر به معارضین تاسیساتی و ملکی بر می گردد، شرایط تکمیل را پیدا نکردند و تیم جدید مدیریت شهری نسبت به مطالعه این تقاطع ها اقدام کرد. در واقع اتفاقی که در دوره فعلی رقم خورد شناسایی و احصای تقاطعاتی است که دچار کمبودهای گردشی بوده اند؛ بر این اساس برنامه ریزی کردیم که در قالب یک کلان پروژه تک تک اصلاحات لازم را رقم بزنیم تا از این رهگذر بتوانیم گردش های اضافی شهروندان در طول سفرهای درون شهری را کاهش دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دلیل اصلی عدم اجرای برخی از گردش های ترافیکی در تقاطعات، بیشتر به عدم رفع کامل معارضین یا سایر موانع اجرایی در زمان اجرای پروژه ها بازمی گردد. در دوره جدید مدیریت شهری با مطالعه تمام پل ها و تقاطع ها، بر آن شدیم که تمام اشکالات موجود و نیز حرکات گردشی که وجود نداشت را احصا و دسته بندی کنیم. در این راستا دسترسی های مختلف را بررسی کردیم و با جداسازی ۹۸ تقاطع که نیاز به تکمیل داشتند، اقدامات اجرایی را آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران بیان کرد: با مطالعه این تقاطع ها دریافتیم که شهروندان به دلیل نقص در گردش های ترافیکی موجود، کیلومترها مسیر اضافه طی می کنند و همین گردش اضافه بار زیادی را به ترافیک، آلودگی هوا و وقت شهروندان تحمیل می کند. پس برآنیم از طریق اصلاح و تکمیل این تقاطعات به نتیجه دلخواه برسیم.

خیرخواه با اشاره به این نکته که تکمیل تقاطعات بخشی از تحولات عمرانی است که در شهر تهران رخ می دهد، این اقدامات را مبتنی بر طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران دانست و تاکید کرد: با احداث و تکمیل تقاطعات ۹۸ گانه، ۷۸۲ کیلومتر مسیر اضافه ای که شهروندان در طول سفرهای درون شهری طی می کنند به ۵۷ کیلومتر کاهش می یابد؛ یعنی بیش از ۷۲۰ کیلومتر از مسافت مورد پیمایش شهروندان کمتر شده و روزانه حدود یک میلیون لیتر نیز در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، احداث و تکمیل ۹۸ تقاطع در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای کار، شروع به اقدامات عملیاتی کردیم و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، دو تقاطع به مرحله افتتاح رسید و در سال ۱۴۰۱، یازده تقاطع افتتاح شد و مشکلات ترافیکی بسیاری را حل کرد. در برنامه ای که برای سال جاری داریم ۲۳ تقاطع در حال اجراست و تلاش خواهد شد ۱۸ تقاطع تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. ضمنا برای سال ۱۴۰۳ نیز ۳۰ تقاطع را مدنظر قرار داده ایم. از این رو پکیج های مهندسی برای دستگاه های مجری آماده شده تا به نتیجه مد نظر برسیم.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان اینکه به تبع کاهش مصرف سوخت، مقدار قابل توجهی از دی اکسید کربن و آلودگی های ناشی از نیتروژن نیز در سطح شهر تهران کاهش پیدا می کند، گفت: در حوزه قوانین بالادستی شرایطی پیش بینی شده است که طی آن سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بر اساس میزان کاهش مصرف در نتیجه اجرای یک پروژه، کمک هایی را از طرف دولت به آن اختصاص دهد؛ امری که می تواند کمک شایان توجهی به تامین مالی پروژه های درحال احداث و تکمیل تقاطعات غیرهمسطح کند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان تصریح کرد: هرچند ما با تکمیل تقاطعات موجود این پروژه کلان را شروع کردیم اما در قامت ایجاد زیرساخت های مهم شهر تهران در حوزه طرح جامع و تفصیلی به احداث پروژه هایی جدید هم رسیدیم که کار طراحی آن کلید خورده و برخی از آنان مانند تقاطع بسیج- محلاتی طراحی و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است. در این میان می توان به تقاطع شهید محلاتی و بزرگراه بسیج اشاره کرد. پل عظیم بزرگراه بعثت نیز یکی دیگر از این پروژه هاست که از خیابان شهید بخارایی تا خیابان شهید رجایی ادامه داشته و به میدان بهمن می رسد. با جمع آوری پل موجود و احداث این پل طویل به طول یک کیلومتر روی بزرگراه بعثت، شاهد کاهش بار ترافیکی در این ناحیه خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.