بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

مردم یک ساعت منتظر اتوبوس می مانند تا بتوانند در شهر تردد کنند؛ چگونه بگوییم سفارش اتوبوس را انجام داده ایم، اما وزارت کشور پول آن را تامین نکرده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران بافت فرسوده از ۴ هزار هکتار به ۶ هزار هکتار رسیده و روند فرسودگی و نوسازی با هم هماهنگ نیستند که باید حمایت هایی از این بخش صورت بگیرد.

مردم یک ساعت منتظر اتوبوس می مانند تا بتوانند در شهر تردد کنند؛ چگونه بگوییم سفارش اتوبوس را انجام داده ایم، اما وزارت کشور پول آن را تامین نکرده
تین نیوز |

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران بافت فرسوده از ۴ هزار هکتار به ۶ هزار هکتار رسیده و روند فرسودگی و نوسازی با هم هماهنگ نیستند که باید حمایت هایی از این بخش صورت بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری های کشور علاقه شدیدی به آبادانی شهرها دارند، اظهار کرد: آبادی شهرها با آبادی کشور ارتباط مستقیمی دارد. مردم تفاوتی بین شهرداری ها و دولت نمی بینند و اگر اقدامی صورت بگیرد، مردم از مجموعه نظام رضایت خواهند داشت. 

وی افزود: اگر وسایل حمل و نقل عمومی تامین نشود، مردم تنها شهرداری ها را مقصر نخواهند دانست و دولت را نیز مقصر می دانند. 

 

 

چمران با اشاره با توجه به آبادانی روستاها در کنار آبادانی شهرها، گفت: اگر به این بخش نیز توجه شود شاهد رشد سکونتگاه های غیررسمی در اطراف شهرها نخواهیم بود. 

وی با بیان اینکه شوراها باید در کنار استفاده از توان متخصصان، قوانین را اجرایی کنند تا مردم طعم خدمات را بچشند، یادآور شد: در برخی موارد در اجرای پروژه ها با کمبود اعتبار مواجه هستیم؛ متاسفانه عقب ماندگی در تمام شهرها زیاد است و در تهران بافت فرسوده از چهار هزار هکتار به ۶ هزار هکتار رسیده و روند فرسودگی و نوسازی با هم هماهنگ نیستند و فرسودگی رو به رشد است و باید حمایت هایی از این بخش صورت بگیرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده از سال ۱۳۸۳ دریافت نمی شود، گفت: حتی جرائم نیز به شرطی که مجددا تکرار نشود، بخشوده شد. ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه نیز توسط دولت در بافت فرسوده پیش بینی شد و انتظار می رود ۵۰ درصد تخفیف که مجلس تصویب کرد و به آن افتخار می کنیم پرداخت شود. 

وی ادامه داد: باید اعتبارات این بخش توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود تا شهرداری ها از پرداخت حقوق کارکنان خود، درمانده نشوند و دیده ایم که در برخی موارد شهرداری ها نتوانسته اند این ارقام را بپردازند و منجر به تحصن و اعتراض شده است. 

چمران با بیان اینکه شهرداری ها باید به دنبال درآمد بروند و اگر از مسیرهای درست تامین نشود به سمتی می روند که ممکن است به شهر آسیب برسد، تاکید کرد: ما باید از تجربیاتی همچون همایش هایی از این قبیل استفاده کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه وقتی شهرداری ها پول نداشته باشند اجباراً به سمتی می روند که ممکن است در آن تخلف وجود داشته باشد، گفت: شهرداری ها در بودجه عمومی سهمی ندارند و ما پول و تسهیلات نمی خواهیم، اما مقرراتی که منجر به درآمد و هزینه کرد درست است، یکی از درخواست هایی است که ما از دولت داریم. 

وی با بیان اینکه یک سوم بلیت اتوبوس و مترو به دولت، یک سوم به شهرداری و یک سوم به مردم اختصاص دارد، یادآور شد: ما سعی کردیم این رقم کم باشد تا مردم به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما متاسفانه چنین نیست و مردم یک ساعت منتظر اتوبوس می مانند تا بتوانند در شهر تردد کنند و ما چگونه بگوییم سفارش اتوبوس را انجام داده ایم و وزارت کشور پول آن را تامین نکرده است؟! در برخی شرکت ها اتوبوس ساخته شده و موجود است، اما وزارت کشور پول را تامین نکرده و ما گفتیم که این شرایط فراهم شود تا شهرداری تهران و سایر شهرها که نیاز مبرمی به اتوبوس دارند، این دستگاه ها را خریداری کنند. 

چمران با اعلام اینکه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت مردمی به درستی استفاده کنیم، گفت: ما یا این کار را انجام نداده ایم و یا به درستی ظرفیت سازی نکردیم؛ برای مثال در سالهایی مسکن متری ساخته شد و افراد سود خود را دریافت کردند، اما ایده عملیاتی نشد؛ لذا باید برنامه ریزی درستی صورت بگیرد تا طرح ها درست به اجرا برسد و اعتماد و اطمینان مردم جلب شود. 

وی ادامه داد: شهروندان در محلات مختلف طرح هایی را پیشنهاد می دهند که باید به درستی اجرایی شود تا اعتماد مردم به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی آسیب نبیند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.