| کد خبر: 265678 |

جزییات تفاهم شهرداری با چینی‌ ها؛ تهاتر ملک با اتوبوس

یک عضو شورای شهر تهران گفت قرار است شهرداری به شرکتی که مسئولیت تامین مالی خرید اتوبوس ها را بر عهده دارد ملک دهد و اعتبار مورد نیاز این قرار دادها از سوی این شرکت پرداخت شود .

تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران گفت قرار است شهرداری به شرکتی که مسئولیت تامین مالی خرید اتوبوس ها را بر عهده دارد ملک دهد و اعتبار مورد نیاز این قرار دادها از سوی این شرکت پرداخت شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران ، روز سه شنبه 21 آذر ماه در جریان گزارش عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی مشخص شد که دوشنبه شب پیش پرداخت واگن های قطار به حساب تولیدکننده چینی واریز شده است . ناصر امانی به شوخی خطاب به چمران گفت به نظر می رسد آقای چمران که قرار بود اگر این پول واریز شد شیرینی بدهند و ندادند دقیق تر از جریان آگاه بودند.اما این شوخی این نگرانی را هم ایجاد کرد که سایر قول و قرار های با طرف چینی با تاخیر انجام نشود .

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران در این رابطه توضیح داد : پیش پرداخت  قرار داد واگن ها داده شده سوالی که من از معاون حمل و نقل و ترافیک مطرح کردم این بود که شما(هرمزی) و آقای زاکانی در جلسه قبلی شورای شهر که درخصوص دستاوردهای سفر چین بود اعلام کردید ،پیش پرداخت این قرار داد به طرف چینی داده شده وبعد از رفتن هیات ایرانی به چین قرار داد نهایی شده و ظرف یک سال آینده  هم واگن ها وارد ناوگان خواهد شد . یک ماه از آن جلسه گذشته است و این هفته دوباره اعلام می کنید  از طریق سفارت چین مطلع شده اید  اولین قسط پرداخت شده است .

وی ادامه داد: از نظر زمانی اختلاف زیادی است در حالی که اعلام شده بود به طور کامل همه چیز پرداخت شده حتی برخی از اعضا این موضوع را مستقیم از شهردار پرسیدند وآقای شهردار اعلام کردند همه چیز قطعی پرداخت شده اما این هفته از سوی معاون ترافیکی مطرح می شود که دوشنبه شب از طریق تلفن مطلع شده اند که اولین قسط این پیش پرداخت را شرکت چینی دریافت کرده و از این به بعد به مدت یک سال واگن ها به تهران تحویل داده می شود من به دلیل این اختلاف زمانی و دو نوع نقل قول این موضوع را در صحن شورا مطرح کردم نه این که دولت نخواهد این پول را بدهد ، دولت این پول را به حساب بانک ریخته بوده اما این پول باید به شرکت چینی منتقل می شده که با تاخیر یک ماهه بوده است  .

 امانی در پاسخ به این پرسش که قرار داد واگن ها تنها قرار داد قطعی شهرداری با طرف چینی بود این تاخیر یک ماهه این نگرانی را ایجاد می کند که سایر قول و قرار ها هم با دشواری ها و تاخیرهایی منجر به نتیجه شود گفت : در توضیحی که از سوی معاونت  حمل و نقل شهرداری مطرح شده اعلام شده که قرار دادها را از طریق شرکتی که مسئولیت تامین مالی این موضوع را بر عهده دارد پیگیری می کنیم، خود شهرداری قرار نیست بابت این قرار دادها پولی پرداخت کند، قرار است به آن شرکت ملک داده شود و این شرکت مسئولیت تامین مالی این قرار دادها را با طرف چینی بر عهده بگیرد .توضیح آقای زاکانی در صحن هم همین بود ، آورده شهرداری ملک است ویک شرکت ایرانی تامین مالی این  دو قرار داد واتوبوس ها را برعهده گرفته است .

او درخصوص این که به نظر می رسد  این تفاهنامه ها بخشی از قرار داد کلی کشورایران و چین باشد هم گفت : این طور که برای ما در شورا توضیح داده شد که این گونه بوده که  یک شرکت واسطی بین شهرداری و آن شرکت چینی  قرار است تامین مالی را انجام دهد .

این عضو شورای شهر در خصوص این که تامین مالی 630 واگن در شورای اقتصاد کشور مورد تایید قرار گرفته بود آیا افزایش این قرار داد نیاز به تایید این شورا ندارد هم توضیح داد :  واقعیت این است که ما در این مورد نقل قول های زیادی شنیده ایم اما چون مطمئن نیستم نمی توانم اظهار نظر کنم به طور مثال  اعتراضی بوده به ارتباط مستقیم شهرداری با آن شرکت چینی ولی ظاهرا حل و فصل شده و معاون حمل و نقل هم از رییس سازمان شهرداری های کشورهم در این جلسه تشکر کرد به نظرمی آید در نهایت تایید نهایی برای انعقاد قرار داد از سوی آنها صادر شده و حتما این هماهنگی انجام شده است .

 امانی درخصوص کیفیت محصولات چینی و این که با توجه به سطح بندی محصولات چینی این نظارت از سوی شورا برای خرید محصولات کیفی انجام می شود یا خیر هم گفت : ظاهرا آقای تشکری هاشمی(رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ) و آقای شهردار و هیات همراه که از حوزه حمل و نقل بودند از کارخانه هایی که این محصولات را تولید می کنند بازدید کرده اند و کیفیت این محصولات را از نزدیک دیده اند و ما هم به تخصص کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این زمینه اعتماد کرده ایم .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.