عملیات ساخت قطعه سوم آزادراه تهران -شمال آغاز شد
رئیس جمهور دقایق پیش با کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی مازندران در روز پنجشنبه به یکی از مطالبات دیرینه اهالی، مسافران و گردشگران و کاربران جاده ای این محور آزادراهی کشور پاسخ داد.
آیت الله سید ابراهیم رییسی ساعتی قبل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی استان البرز را به بهره برداری رساند و سپس برای کلنگ زنی قطعه سوم این آزادراه وارد استان مازندران شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در آیین کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال شماری از مسوولان کشوری و استانداران استان های مازندران و البرز و مدیران کل نهادهای اجرایی این دو استان حضور دارند.
◄ قطعه 3 آزادراه تهران شمال سکوی محبوبیت مهرداد بذر پاش می شود؟
مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افتتاح شد
با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی استان البرز به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲ مسیر استان البرز به مازندران برقرار میشود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد که به گفته استاندار مازندران این قطعه با مشارکت چینیها ساخته خواهد شد.
در قرارداد بین ایران و چین آمده است تا ۸۰ درصد این پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد شد.
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران قطعه سوم آزادراه تهران - شمال را یکی از ابر پروژه های راهداری کشور برشمرد و گفت : قطعه سوم در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است.
عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری و زیر بار ترافیک رفت.
قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۲ کیلومتر منطقه شهرستانک تا پل زنگوله را در بر می گیرد که امروز بهره برداری شد و تنها قطعه سوم این مسیر ارتباطی به طول ۳۲ کیلومتر است که منطقه پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر استان مازندران را به هم پیوند می دهند.
کوتاه شدن حدود ۶۵ کیلومتر از طول مسیر نسبت به جاده موجود کرج - چالوس، کاهش زمان سفر چهارساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی به یک ساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی، مسیری ایمن و سریع برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش آلاینده ها و واستهلاک خودروها، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی از جمله مزیت هایی این طرح آزادراهی کشور اعلام شده است.
طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.
خسته نباشید از سال ۱۳۷۶ تا ۱۴۰۲ و ادامه تا ۱۴۰۶ جمعا۳۰ سال . یک رکورد بجا ماندنی
چرا تمام نمیشه احمدی نژاد میخواست افتتاح کنه چی شد ده سال گذشته تازه کلنگ اوردید
میگن خدا کنه ۲۰ سال طول نکشه ..اگر به چینیا ویاژاپنیا بدن .مطمئناً سه ساله تحویل خواهند داد
این دوقطعه درچهل سال ساخته شده انشالله طی مدت چهل یاپنجاه سال آینده بقیه آن هم راه اندازی خواهد شد اما با امکانات صدسال قبل جاده چالوس درمدت سه سال به بهره برداری رسید و حالا سال چهل کیلومتر جاده برای شمال ساخته یعنی سالی یک کیلومتر .
تازه قطعه ۲ نصفش ساخته شده
مثل اینکه یادشون رفته ، هنوز قطعه دو به صورت کامل ساخته نشده و پنجاه درصد از کار قطعه دو باقی مونده ؛ شما اول قطعه دو رو کاملش کنین بعد برین سراغ یک قطعه دیگه ! ؟ !
قطعه ۲ که فقط یک مسیرش راه افتاده قرار نیست تمومش کنم که رفتن قطعه ۳ ؟
شمارو بخدا .دیگه وعده نباشه زودتر تموم بشه هم ترافیک هم کمتر مصرف بنزین بسیار اهمیت داره
سی سال تا اینجا پیش رفتین .انشاالله منتظر سی سال نباشیم .البته .خیلی هزینه شد .خیلی بودجه هدر رفت
این همه تو بوق کرنا کردین بعداز چهل سال هنوز دوقطعه نصفه ساخته شده.همش وعده
چرا همه کارهاتون نصف نیمه است قطعه دوم رو تموم نکردین رفتین سراغ قطعه سوم دوم تموم کنین سوم پیشکش
از قدیم گفتن کار نیکو کردن از پر کردن است.
باسلام
فکری هم بحال احداث تونل در گردنهای اسدآباد همدان بکنید .این یازده ساله شعار احداث تونل در این مسیر که یکی از شریانهای اصلی کریدور شرق به غرب میباشد سر داده میشود اما دریغ از نیم کردار .
اگر به کلنگ هاشمی رفسنجانی گرفتار شده باید نیم قرن در حال خوش بینی منظر بود که آیا رییسی هم به سرنوشت هاشمی گره خواهد خورد ؟