| کد خبر: 257448 |

مهلت 2 ماهه به تروارس شیرگاه برای از سرگیری فعالیت

شرکت تراورس خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن مستقر در شیرگاه از امروز به مدت ۲ ماه فرصت از سرگیری فعالیت دارد.

تین نیوز

استاندار مازندران با بیان این که، مولد سازی اموال دولتی از رویکرد جدی دولت برای توسعه زیر ساخت ها و ایجاد اشتغال است، گفت: شرکت تراورس خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن مستقر در شیرگاه از امروز به مدت ۲ ماه فرصت از سرگیری فعالیت دارد، در غیر این صورت این شرکت برای فروش به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محمود حسینی پور بازدید میدانی در سفر به شهرستان سوادکوه شمالی پس از حضور در این شرکت افزود: طبق بررسی و اظهارات اعضای هیات مدیریت این شرکت که ۹۵ درصد آن دولتی بوده، از سال ۱۳۹۲ تاکنون زیان‌ده است.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که راه آهن کشور، به این شرکت در شیرگاه بی توجهی کرده است، ادامه داد: در حالی که مسوولان محلی موافق کار و بکارگیری جوانان این منطقه در شرکت هستند.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: دولت این گونه شرکت ها را باید واگذار کند و دولت سیزدهم نیز بسیار جدی و اختیار مولد سازی را به استانداران داده است.

حسینی پور گفت: با توجه به بیکاری جوانان این منطقه و ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان این شرکت زیان ده، برای دولت به هیچ عنوان منطقی نیست که این مجموعه همچنان مورد بی توجهی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: از امروز مسوولان این شرکت به مدت ۲ ماه برای ارایه طرح توسعه و سرمایه گذاری فرصت از سرگیری فعالیت دارند.

استاندار مازندران با بیان این که، این شرکت باید برای پیدا کردن سرمایه گذار بخش خصوصی تلاش کند، تصریح کرد: مجلس و دولت کمک های لازم را برای از سر گیری این شرکت کردند و مانع نیستند.

 

وی با اشاره به این که با واگذاری و فروش این مجموعه هفت و نیم هکتاری می توان حداقل یکهزار شغل در این مجموعه از سوی بخش خصوصی ایجاد کرد، گفت: مسوولان این مجموعه اگر طرح توجیه پذیری اقتصادی ارایه نکنند، این مجموعه در قالب طرح مولد سازی به مزایده و فروش گذاشته می شود.

مجموعه شرکت تراورس شیرگاه ظرفیت ساخت و تولید واگن قطار و تعمیرات لوکوموتیو را دارد. محصولات این شرکت به دو بخش تولید کالا و ارائه خدمات تفکیک می شود. تولیدات شرکت شامل انواع تراورس های مورد استفاده در خطوط ریلی می باشد. خدمات نیز شامل روسازی، بازسازی، بهسازی، زیرسازی و تعمیر و نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه آهن، مترو و راه شوسه است.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌نمایند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت. استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به سوادکوه شمالی است.

سوادکوه شمالی در سال ۱۳۹۲ به مرکزیت شهر شیرگاه ایجاد شد. این شهرستان از ترکیب بخش‌های نارنجستان و مرکزی است و حدود ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 6 0

    آقای استاندار!! مگر تراورس شیرگاه متعلق به راه آهن است؟؟