| کد خبر: 258394 |

مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افتتاح شد

مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد.

تین نیوز

مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، گفت: این پروژه یک پروژه ملی و دستاوردی پر افتخار است که به ملت شریف ایران تقدیم می شود.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

◄ معضل رانندگان کامیون های ترانزیتی با شروط کارت هوشمند

◄ اتوبان شیراز اصفهان و 3 خطری که رانندگان را تهدید می کند

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جاده های موجود ما در ایام خاص و پر ترافیک جوابگو نبود و این پروژه به عنوان راه اصلی که ۲۲ کیلومتر طول دارد، از پرهزینه ترین، سخت ترین و پر زحمت ترین پروژه های عمرانی کشور تخمین زده شد.

بذرپاش ادامه داد: آزادراه تهران شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور را مرتفع خواهد کرد و این مسیر، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود.

مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران شمال

وی تشریح کرد: منطقه دوم پس از اتصال به منطقه اول مسیر تهران - شمال را در مجموع ۶۲ کیلومتر کوتاه می کند که این میزان در طول سال، حتی با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت، دستاورد قابل توجهی برای کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام این منطقه با دستور رئیس جمهور، همکاری بنیاد مستضعفان و مجموعه خدوم وزارت راه و شهرسازی فاز سوم که قطعه نهایی است را آغاز می کنیم که به فضل خدا سهولت سفر و خدمت مضاعف در کریدورهای اصلی کشور رقم بخورد.

این پروژه شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل ها و گالری ها عبور می کند. برای احداث مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، ۵ کیلومتر از مسیر را کوتاهتر می کند.

با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خم های جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

کاهش آلاینده ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

مهرداد بذرپاش در حاشیه آئین کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال در مورد جاده کندوان که ریزش و رانش داشته است، اظهار کرد: برای ایمن سازی جاده چالوس که بار ترافیکی زیادی دارد و برای کشور مهم است اعتبارات لازم تزریق می شود و تاکنون اعتبار مشخصی در نظر گرفته نشد.

وی افزود: این جاده نیازمند نصب گالری است، به محض نصب گالری ایمن سازی جاده کندوان با هر میزان اعتبار توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 12 5

    در متن خبر آمده است آیت الله سید ابراهیم رئیسی در صورتی که ایشان حجت الاسلام هستند نه ایت الله

  • ناشناس 2 0

    موضوع اول اینکه قطعه یک بسیار خوب ساخته شد ولی جه فایده!!! حداکثر سرعت ۸۰ و در داخل تونل ۷۰ کیلومتر است ایت سرعت بسیار پایین است حتی خودش بانی تصادف است...قطعه سوم جهت کار اجرایی نیاز به پیمانکاری خارجی ندارد بلکه بابت تامین مالی و حتی مهندسی پروژه و مشاوره می شود از پیمانکاران قدر چینی یا خارجی استفاده کرد!!!

  • فرهاد 9 16

    اون اقایی که نوشته رئیسی آیت ا...نیست حجت الاسلام هست واقعا ادم کوته فکریه.یعنی از ده خط خبر به این مهمی فقط به این موضوع توجه کرد.دقیقا مثل مادری که بعد از نصیحت بچش گفت فرزندم چی از حرفام فهمیدی؟فرزند گفت مادرجان شما که حرف میزدی این کفشدوزک ۵۰ بار رفت رو دیوار و افتاد

  • محمد 0 0

    نظر من اینه که تونلها فاقد دید طبیعت است ما مسافرت میرویم که از روزمرگی بگریزیم ودر این تونلهای پشت سرهم احساس ناامنی وگرفتگی اکسیژن احساس میشود هرچند احساسه ولی کاش برای شادابی مردم در طرحها کمی بیشتر فکر کنید

  • ناشناس 1 0

    پس مسیر برگشت از شمال به تهران چی؟! اینطوری که فایده نداره. برای برگشت بازم باید از جاده چالوس و پیچ و خم های خسته کننده و خطرناک و پر ترافیکش عبور کنیم.