| کد خبر: 264027 |

◄ حذف ایران از ترانزیت جاده ای آسیای میانه با کمک شرکت های حمل و نقل

با این اقدام شرکت های حمل و نقل، عملا ترانزیت جاده ای ایران از بین خواهد رفت و ایران از گردونه ترانزیت آسیای میانه حذف خواهد شد.

تین نیوز

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، از تاریخ اول آبان ماه 1402 حمل یکسره ناوگان ایرانی به کشور ترکمنستان را جایگزین رویه تبادل یدک و ترانشیپمنت اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال صدور این دستورالعمل تعداد زیادی راننده ترانزیت با صرف هزینه های زیاد ( 700 تا 800 دلار ) نسبت به اخذ ویزای ترانزیت اقدام کردند اما وقتی برای حمل بار ترانزیت به بنادر جنوبی کشور مراجعه می کنند ، با بی توجهی شرکت های حمل و نقل برای ارایه بار مواجه می شوند.

یکی از رانندگان ترانزیت آسیای میانه با ارسال فیلم پیوست به خبرنگار ما گفت: در بندرعباس تعداد زیادی راننده کامیون دارای ویزا برای بارگیری کالا معطل هستند اما شرکت های حمل و نقل از ارایه بار و بارگیری آنها سر باز می زنند.

او افزود: شرکت های حمل و نقل از رانندگان ترانزیت ایرانی دارای ویزا می خواهند بار را تا مرز سرخس حمل کرده و در آنجا پس از تخلیه بار، ادامه حمل کالا به وسیله کامیون های ترکمنستانی انجام شود در صورتی که با حمل کالا توسط رانندگان ترانزیت ایرانی ارز به کشور وارد می شود.

وی با بیان این که چه نهاد یا سازمانی هزینه ای که برای اخذ ویزا پرداخت کرده اند را جبران می کند،  ادامه داد: دلیل عدم ارایه بار به ناوگان ایرانی، منفعت طلبی شرکت های حمل و هزینه ای است که کامیون های ترکمنستان از شرکت ها دریافت می کنند که کمتر از مبلغ کامیون های ایرانی است. 

وی در مورد دلیل ارزان تر بودن حمل کالا توسط ناوگان ترکمنستان گفت: دلیل ارزان تر بودن، هزینه هایی است که از بندرعباس تا مرز سرخس از سوی رانندگان ایرانی پرداخت می شود و کامیون های ترکمنستان آنها را نمی پردازند زیرا بار را از سرخس بارگیری می کنند.

این راننده ترانزیت تاکید کرد: معطلی در بنادر جنوبی، توقف های طولانی، هزینه تن کیلومتر، تحمل مشکلات و ... همه برای رانندگان ایرانی است و بار آماده از سرخس و درآمد آن با کمک شرکت های ایرانی نصیب ناوگان ترکمنستان می شود.

او ادامه داد: عدم ارایه بار ترانزیت به رانندگان ایرانی در حالی صورت می گیرد که به طور کلی کالا باید توسط ناوگان کشورهای مبدا و مقصد بارگیری و حمل و تخلیه شود چرا که در صورت بروز حادثه برای ناوگان کشورهای میانی ( غیر از ناوگان کشور مبدا یا مقصد) ، بیمه هم هزینه ای پرداخت نمی کند اما شرکت های حمل و نقل برای سود و منفعت خود از ارایه بار ترانزیتی به ناوگان ایرانی طفره می روند.

به گفته وی با این اقدام شرکت های حمل و نقل، عملا ترانزیت جاده ای ایران از بین خواهد رفت و ایران از گردونه ترانزیت آسیای میانه حذف خواهد شد.

فیلم پیوست را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد نوریان جویمند 0 11

    جناب تین نیوز عزیز این که در یک فیلم از چند کامیون که نه مکان و نه صاحب و راننده آن مشخص نیست از کجا به این نتیجه رسیدین که شرکت‌های حمل و نقل از بارگیری آنان امتناع می‌کنند متاسفانه از یک نشریه که مدعی تخصصی حمل و نقل است اینگونه گزارشات یک طرفه و بدور از واقعیت بعید است کاش با چند نفر از مدیران شرکت‌های همکار فعال در این عرصه هم صحبتی می‌کردید

  • سیدقاسم حسینی 1 14

    سلام چرا با مصاحبه های غیر واقعی هم به ترانزیت لطمه میزنید هم به آبروی شرکت های فعال این مسیر مدیران این شرکت ها با وجود تحریم ها در صف اول جهاد اقتصادی هستند انصاف نیست با چنین گزارش تصویری ازکذبی ابرویشان را ببرید اگر مرحمت نیستید زخم هم نزنید لطفا...سید قاسم حسینی عضو‌هییت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان

    • ناشناس 1 0

      سلام
      جناب قاسمی شما چرا حرص میخوری
      پاشو به خودت زحمت بده بیا بندر ببین بعد طرفداری یه عده شرکت های مفخور بکن خرجتم من میپردازم

    • محمد 1 0

      قبل دستور عمل و مبارزه انجمن صنفی انجام شده با این موضوع و ....
      لطمه و خسارت شرکت‌های سود جو زده اند

  • محمد 0 0

    با سلام اگر سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور مدیریت بارهای ترانزیتی بعهده بگیرند و مثل بارهای داخلی اعلان بار شود بخش حمل و نقل ترانزیت جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد
    و سود حاصل « ارز » از این کار به نفع کشور خواهد بود.

  • اصغر 0 0

    اقامن خودم گاری بازمیکنیم ترکمنا میبرند همه سواری برابعدهمه گاری برگشت داغون میاد

  • محمد 0 0

    قبل انجمن صنفی این موضوع دیده و دستور عمل صادر شده پس وجود داره و تازه اگر هم هنوز باشه از طریق انجمن صنفی پیگیری کنید

  • فريدون جشن مریم 1 0

    متاسفانه دوماه پيش شرکتها اغلب‌ اعلام کردند که‌ بایدویزا جهت حمل بار به‌ آسیایی میانه گرفته شود ولی با این هزینه‌های میلیونی هم اکنون اعلام بار سرخس ترکمنستان موجود دارند

  • سعید جعفرزاده 0 0

    همه مشکلاتی که هست را باید از رانندها پرسید این که این دو نفر صاحب باربری امدن میگن کذبه دارن از خودشون طرفداری میکنن، تمام زحمتش با راننده هست سودش و استفادش با باربری که کرایه رو نصف میکنه میگه توافقی خاک بر سر اون مسئولی که نظارت نداره، تمام باربری ها فقط به فکر منفعت خودشون هستن

  • علیرضا 0 0

    ماشالا لطمه ای که شرکت ها به ترانزیت زدن چنگیز خان مغول به این مملکت نزد. خواستی هم شماره بزار بیام دفتر مستندات هم بیارم

    • ناشناس 0 0

      تین نیوز: تماس بگیرید لطفا