| کد خبر: 59794 |

◄ سهم شرکت های حمل و نقلی از بورس / توکاریل، تنها شرکت ریلی فعال + جدول

تین نیوز | ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه همواره نشان‌دهنده رشد شرکت و معرفی آنها در سطح کشور است. شرکت‌هایی که سهام شان در بازار‌های مالی مورد داد و ستد قرار می‌گیرد از درجه اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز، بخش حمل و نقل به دلیل اهمیت ویژه و جایگاه مهمی که در اقتصاد جوامع بشری دارد، باعث شده  بیشتر اندیشمندان و صاحبنظران عرصه اقتصادی، رشد و توسعه همه جانبه کشورها را مشروط به توسعه بخش حمل و نقل بدانند و این صنعت را به عنوان محور فعالیت های اساسی و زیربنایی و لازمه تحول به حساب آورند.

در این رابطه ورود شرکت‌های حمل و نقلی به بازار سرمایه می تواند همواره نشان‌دهنده قدرت شرکت های فعال دراین صنعت باشد.

باید گفت بر اساس آمار از اولین ورود شرکت های حمل و نقلی به بازار سرمایه که در سال 1375 بوده است تعدادی از شرکت هایی که مستقیما در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی فعالیت می کنند - غیر از صنایع و خدمات وابسته به حمل و نقل مانند خودرو و... - این مسیر را طی کرده و در جهت ورود به بورس گام نهاده اند.

از میان شرکت های حمل و نقلی که در فهرست شرکت های بورسی در سال 92 ارایه شده، بعد از حمل و نقل دریایی، حمل و نقل جاده ای و سپس حمل و نقل ریلی و هوایی در رتبه های بعدی قرار می گیرند که البته برخی شرکت های ارایه شده در این گزارش در بیش از یک حوزه حمل و نقلی فعالیت می کنند.

در این میان، به گفته مسئولان شرکت توکاریل، این شرکت به عنوان تنها شرکت فعال ریلی کشور در بورس است که توانسته این صنعت را در بازار کسب و کار خدمات ریلی معرفی کند.

همچنین با توجه به سرمایه گذاری های متعدد شرکت توکاریل در حوزه های مختلف اعم از ساخت و تامین واگن های باری، تامین لکوموتیوهای خط اصلی و مانوری و تاسیس کارخانه بازسازی چرخ و محور و ... این شرکت در حال تبدیل شدن به یک هولدینگ (شرکت مادر) در صنعت حمل و نقل ریلی است.

اسامی شرکت های حمل و نقلی فعال در بورس براساس فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس در سال 1392 عبارتند از: شرکت حمل و نقل پتروشیمی، شرکت حمل و نقل توكا، شرکت خدمات دریایی تاید واتر خاور میانه، شرکت رهشاد سپاهان، شرکت كشتی سازی اروندان، شرکت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتیرانی والفجر، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و شرکت تولیدی تیزرو.

در زیر جدول مشخصات شرکت های حمل و نقلی با توجه به فهرست مذکور ارایه شده است. بررسی تغییرات مربوط به حضور فعال یا غیرفعال شرکت های حمل و نقلی در بورس نیازمند گزارش مجزا است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.