بازدید سایت : ۶۷۵۸۰
مدیرعامل رجا تاکید کرد:

◄ ارتقای سهم حمل و نقل ریلی و افزایش سالانه سرعت قطارها / آغاز فروش بلیت قطار زندگی

◄ ارتقای سهم حمل و نقل ریلی و افزایش سالانه سرعت قطارها / آغاز فروش بلیت قطار زندگی

تین نیوز | "قطار زندگی" رجا از روز گذشته، پنج شنبه 27 فروردین ماه، در محور ریلی تهران- مشهد به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسن موسوی نژاد، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در نشست خبری که همزمان با راه اندازی قطار زندگی در رستوران قطار، با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در ایران از کل حمل و نقل کشور حدود 3 تا 5 درصد سهم حمل و نقل ریلی است که باید به 10 درصد ارتقا یابد.

وی افزود: در جاده سرعت به انتها رسیده و سال هاست که با افزایش سرعت مواجه نیستیم و حتی در توسعه اتوبان ها و خودروهای جدید نیز شاهد آن هستیم که سقف سرعت نهایتا 130 تا 140 کیلومتر بر ساعت است.

موسوی نژاد با بیان اینکه در حمل و نقل ریلی سالانه بین 10 تا 15 کیلومتر بر سرعت افزوده می شود، ابراز کرد: برخی قطارها در حوزه ریلی و به شکل آزمایشی تا 500 کیلومتر بر ساعت و در بخش عملیاتی تا 400 کیلومتر سرعت دارند و مرتب بر آن افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه سهم حمل و نقل با توجه به اینکه مرتب توسعه می یابد باید داخل کشور کار جدی در این زمینه داشته باشیم. به عنوان مثال پروژه تهران – اصفهان در این زمینه آغاز به کار کرده که به نوعی آرزوی دیرینه حمل و نقل ریلی کشور است و امیدواریم طی سال های آتی در بخش پروژه های قطار سریع السیر به نتیجه برسد.

مدیرعامل رجا گفت: در حال حاضر فقط قطارهای پردیس با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در مسیر تهران- مشهد، تهران - یزد، تهران- زنجان و تهران - میانه در حال تردد هستند و بقیه قطارها سرعت‌های کمتر از این رقم را دارند.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه در شرکت رجا طی سال گذشته تلاش کردیم که نظر مسافران را درباره حمل و نقل ریلی جمع آوری کنیم، گفت: قطار زندگی که اکنون شما خبرنگاران مسافران آن هستید تلاش ما در راستای جلب رضایت مسافران بوده و با امکانات موجود توانسته ایم حداقل نیازها را در این قالب بگنجانیم.

وی افزود: فروش بلیت قطار زندگی از شنبه (فردا) آغاز می شود و امیدواریم که توانسته باشیم بخشی از نیازهای مردم با این قطار را برآورده کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.