| کد خبر: 42086 |

◄ عبور از رکورد تولید واگن ایرانی؟

با احتساب یک رام قطار آماده تحویلی تا آخر اسفندماه امسال، رکورد تولید سال جاری یکی از شرکت های ریلی از پنج برابر تولید سنوات گذشته خود عبور کرده و رکورد جدیدی در تولید واگن ایرانی در کشور ثبت می‌کند.

به گزارش تین نیوز توسعه روزافزون تقاضای سفر و حمل کالا با قطار در ایران موجب تدوین برنامه جامع گسترش حمل و نقل ریلی کشور شده است که بر مبنای آن علاوه بر افزایش زیرساخت‌های ریلی، تجهیزات و ناوگان راه‌آهن ایران نیز باید نوسازی و بازسازی شود.

کارشناسان اعتقاد دارند که ساخت داخل نمودن تجهیزات داخلی واگن به لحاظ تعداد و هزینه دارای ارزش بسیاری بوده و ضمن اتصال یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت ریلی در کشور و نیز ایجاد ارزش افزوده قابل توجه، می‌تواند سهولت تامین تجهیزات و کاهش قیمت تمام شده واگن و قطعات یدکی آنها را به دنبال داشته باشد.

در این خصوص بر اساس اخبار واصله با احتساب یک رام قطار آماده تحویلی که تا آخر اسفندماه امسال آماده می شود رکورد تولید سال جاری شرکت پلور سبز از پنج برابر تولید سنوات گذشته خود عبور کرده و رکورد جدیدی در تولید واگن ایرانی در کشور ثبت می‌کند.

در این زمینه مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت پلور سبز با تاکید بر اینکه  در صورت تأمین نقدینگی از سوی مشتریان امکان افزایش تولید نیز وجود دارد می گوید: از ابتدای تأسیس این کارخانه تا پایان سال ۱۳۹۲ سالانه به طور میانگین تولید هفت دستگاه واگن مسافری در کارنامه شرکت گروه صنعتی پلور سبز ثبت شده است اما از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۲ با ایجاد تحرک لازم همراه با برنامه‌ریزی صحیح توانسته‏‌ایم رکورد تولید واگن مسافری در کشور را با تولید ۳۲ دستگاه واگن مسافری در سال بشکنیم البته در صورت تأمین نقدینگی از سوی مشتریان امکان افزایش تولید نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت واگن‌سازی پلور سبز ابراز دارد: با توجه به شرایط کنونی و نرخ‌گذاری بهای بلیت، تولید واگن توجیه اقتصادی ندارد. همچنین میزان آورده سهام‌داران سود ناچیزی را برای‌شان در پی دارد، باید با حمایت واحدهای تولیدی، سرمایه‌‏گذاری در این حوزه را سودآور کرد.

شایان ذکر است طبق موافقتنامه امضا شده با صندوق ذخیره ملی و تخصیص اعتبار داده شده، قرار شد طرح هایی که در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی هستند به بانک های عامل معرفی شوند. بر این اساس یک میلیارد و 250 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ملی برای طرح های نوسازی بخش حمل و نقل ریلی اختصاص یافته و مقرر شد طی چهارسال آینده دو هزار و 700 واگن جدید به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.