| کد خبر: 257521 |

◄ هشدار درباره وضعیت بحرانی لکوموتیو در کشور + سند

در حالی که مسئولان ارشد اقتصادی بر ضرورت حمایت از فعالیت بخش خصوصی در کشور تاکید می کنند، نامه ای از سوی لکوموتیوداران بخش خصوصی منتشر شده است که از زمین گیر شدن نیمی از لکوموتیوهای این بخش خبر می دهد.

تین نیوز

در حالی که مسئولان ارشد اقتصادی بر ضرورت حمایت از فعالیت بخش خصوصی در کشور تاکید می کنند، نامه ای از سوی لکوموتیوداران بخش خصوصی منتشر شده است که از زمین گیر شدن نیمی از لکوموتیوهای این بخش خبر می دهد.

نامه ای از سوی شرکت های عضو کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی خطاب به معاون ناوگان و معاون بهره برداری شرکت راه آهن منتشر شده است که نشان می دهد این شرکت ها به دلیل بحران نقدینگی و پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت راه آهن، ظرفیت لکوموتیوهای فعال خود را نصف کرده اند.

در نامه ای که از سوی اعضای کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی خطاب به معاون ناوگان و معاون بهره برداری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منتشر شده است، این شرکت ها وضعیت بخش لکوموتیو را بسیار بحرانی برشمرده اند و علت این شرایط پرداخت نشدن مطالبات شرکت های لکوموتیو از سوی راه آهن عنوان شده است.

در متن این نامه چنین آمده است که به علت تاخیر 9 ماهه در پرداخت صورت ‌وضعیت‌های شرکت‌های خصوصی مالک لکوموتیو توسط راه‌آهن و با توجه به شرایط سخت تورمی، شرکت‌های مذکور با بحران بی‌سابقه و جدی نقدینگی در اداره و تدارک لکوموتیوهای خود مواجه شده اند.

در این نامه از متوقف ماندن طولانی مدت 45 دستگاه لکوموتیو به دلیل مشکل نقدینگی و فراهم نبودن امکان تدارک و راه اندازی خبر داده شده و تصریح شده است که لکوموتیو داران به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان از تامین اقلام مصرفی نظیر روغن، فیلتر ، قطعات یدکی و ... برای راه اندازی لکوموتیوهای خود ناتوان شده اند.

نامه انجمن ریلی به راه آهن

همچنین در این نامه ذکر شده است که این شرکت‌ها تصمیم ‌گرفته‌اند که تا زمان تامین مالی کافی از سوی راه‌آهن، امکانات محدود موجود را صرف حفظ حداکثر 50 درصد ناوگان خود نمایند و بدیهی است که ظرفیت نیروی کشش قابل ارائه متناسباً کاهش می ‌یابد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 2 4

    سلام. باید از سروران نشسته در وزارت راه و راه آهن پرسید در حالی که از پَسِ پرداخت مطالبات شرکت ها ی لکوموتیو دار و هزینه نگهداری همین لکوموتیو های موجود بر نمی آئید چطور مدعی و متقاضی خرید فوری 1000 دستگاه لکوموتیو جدید میشوید؟

    • ناشناس 2 1

      این به آن چه ربطی دارد؟ لکوموتیو جدید مورد نیاز مبرم نیست؟؟ (توان محدود مپنا و دیگر سازندگان یا تعمیر کنندگان)

  • کارشناس ریلی 2 3

    باسلام
    اینهم در نوع خود رکوردی است برای آقای دکتر صالحی البته اگر به هواداران سینه چاک ایشان بر نمی خورد اینکه بتوانید 9 ماه صورت وضعیت پیمانکار پرداخت نکنید در نوع خود رکوردی 100 ساله را در راه اهن شکسته اید رکوردی که حتی در زمان جنگ هم وجود نداشت مهمتر اینکه پیمانکاران ناوگان به دلیل اتحاد خود این نامه را تدوین کرده اند پیمانکاران زیر بنائی که جرات نوشتن چنین نامه هائی را ندارند وگرنه اونها شرایط بدتری دارند
    حالا سوال اینست جناب آقای صالحی که قرار است پرچمدار تحول در صنعت ریلی کشور باشید بهتر نیست قاچ زین را بچسبید سوار کاری طلبتان
    برادر عزیز من شما بجای اینکه روزانه در سازمان مدیریت ومجلس دنبال گرفتن پول باشید تا سازمان خود را راهبری کنید دنبال وقت گرفتن از صدا وسیما هستید برای نمایش مدیریت نداشته خود و آنچه بیشتر جای تعجب دارد اینکه دولت چشم خود را به روی این همه واین حجم نا کار آمدی شما وهمکارانتان بسته است
    برادر من که به هر حال ظاهرا یا در باطن اعتقاداتی دارید و ما هم به آن احترام می گذاریم این کشتی غرق شده را ول کنید بگذارید کار بلد کار بیاید شاید عرض کردم شاید بتواند حداقل بخشی از متعلقات کشتی را نجات دهد وگرنه کشتی که پیشنیان شما غرق کردند وشما هم برای اینکه به ته اقیانوس برود مجدد بار سنگ به آن اضافه کردید از ته اقیانوس بیرون نمی آید
    واقعا روی سخن من با وزیر محترم راه ومعاون اول رییس جمهور است دیگر باید چه بشود وچه خبری بشنوید تا متوجه شوید که انتصاب آقای صالحی اشتباه بوده وهست وخواهد بود

    • ناشناس 1 2

      نمایش مدیریت رو خوب آمادین
      خوشم اومد

  • سعید قصابیان 1 0

    با سلام خدمت آقای ناشناس عزیز . بازسازی بر خرید اولویت دارد. وقتی با هزینه کمتر میشود لکوموتیو های زمین مانده با بازسازی کرد چرا لکوموتیو نو؟ اولا
    ثانیا ) نگهداری و بهره برداری پول لازم دارد و خرید لکوی نو پول بیشتر. کسی که پول نگه داری و بهره برداری درمانده چطور مدعی خرید است. درک این ارتباط اینقدر پیچیده است؟

    • مهدی 0 0

      هر آدم بی سوادی می داند که وسیله نو خرجش از وسیله قدیمی کمتر است و اینکه لکوموتیو نو اصولاً دارای تکنولوژی بروزتر و مصرف کمتر و هزینه کمتر است البته اگر وطنی نباشد یا چینی همه دنیا داره لکوموتیو برقی با سرعت حداقل ۳۶۰ کیلومتر سوار می شوند ما با سرعت ۱۲۰ کیلومتر

  • ناشناس 0 0

    اینها میراث باند پورسیداقایی از دوران به اصطلاح رستاخیز ریلی است بجای تحول دهها کشته در سوانح ریلی بجا گذاشتند طرح هایی که فقط جیب دوستان شأن را پر کرد حالا باید گفت علی مونده و حوضش