| کد خبر: 237343 |

◄ رونمایی از نمونه اولیه واگن خودران با سوخت باتری با هدف رقابت با کامیون‌ ها

هدف تسهیل عملیات کارآمد خدمات قطارهای بدون راننده و بدون آلایندگی است، تا حمل و نقل ریلی با جاده در مسیرهای 1000 تا 1500 کیلومتری رقابتی تر شود.

تین نیوز

تیم لوچینی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Intramotev که در حال توسعه نمونه اولیه واگن خودران است، می‌گوید: ما آینده‌ای را تصور می‌کنیم که در آن حمل و نقل می‌ تواند بدون انتظار برای تخصیص لکوموتیو حرکت کند و سیستم را کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست کند. هدف تسهیل عملیات کارآمد خدمات قطارهای بدون راننده و بدون آلایندگی است، تا حمل و نقل ریلی با جاده در مسیرهای 1000 تا 1500 کیلومتری رقابتی تر شود.

یک وسیله نقلیه نمایشگر با باتری و نرم افزار خود ناوبری «هوشمند» در سنت لوئیس، میسوری برای تکمیل در سه ماهه دوم 2022 در دست توسعه است. پیش‌بینی می‌شود که واگن‌های خودران بتوانند واگن‌های باری معمولی را بین سایت‌ های مشتریان، با مانور خودکار یا کنترل از راه دور در هنگام ورود حمل کنند. این طرح ها شامل یک واگن مسطح و یک واگن فله‌بر است. این شرکت کاربردهای بالقوه‌ ای را در راه‌ آهن‌ های معدنی و سایت‌ های صنعتی، به‌ویژه در مکان‌ های ایزوله مشاهده می‌ کند، و ممکن است فرصت‌ هایی در بازار اروپا وجود داشته باشد، جایی که مسافت‌ ها معمولاً کوتاه‌ تر هستند.

لوچینی گفت که فناوری باتری اکنون به اندازه کافی پیشرفت داشته است تا بارهای حجیم را فعال کند، هیچ زیرساخت خاصی به جز تجهیزات شارژ باتری مورد نیاز نخواهد بود، و تبدیل تدریجی از حمل با لکوموتیوهای مرسوم امکان پذیر است.

رقابت بخش باری

Intramotev کار خود را با بررسی چگونگی استفاده از فناوری در حمل و نقل ریلی آغاز کرد که به گفته لوچینی در بازار مسافت های طولانی آمریکای شمالی شیوه ریلی بسیار رقابتی است، اما در مسافت های کوتاه تر با رقابت قوی با جاده روبرو است.

او گفت که اتوماتیک/ خودران نمودن حمل و نقل جاده‌ ای در آینده می‌تواند یک تهدید رقابتی باشد و بنابراین افزایش توانایی راه‌ آهن برای انجام خدمات کوتاه‌ تر اما متداول‌ تر از نظر اقتصادی می‌ تواند فرصت‌ هایی را برای به دست آوردن بار در بازارهای لجستیکی محلی و در زمان ایجاد کند. وی با اشاره به کمبود فعلی رانندگان کامیون در آمریکا و تاخیر در خروج کالاهای وارداتی از بنادر ساحل غربی، افزود: بحران زنجیره تامین فعلی نیاز به فناوری هایی را نشان می دهد که می تواند ظرفیت زیرساخت های حمل و نقل موجود را افزایش دهد.

الکس پیفر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اجرایی، افزود: «هر کاری که بتوانیم برای خروج کامیون‌ ها از جاده‌ ها انجام می‌دهیم، که این موضوع برای کاهش ترافیک جاده‌ ای، کربن زدایی و برای عموم جامعه بهتر است».

سرمایه گذاری و تخصص

صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر مرحله اولیه Idealab X سرمایه گذاری در Intramotev را در 4 نوامبر اعلام کرد. لوچینی گفت که این «منابع قابل توجهی» برای پروژه «پیشگامانه» و همچنین تجربه Idealab X از تامین مالی شرکت هایی که «مشکلات مهم را حل می کنند» فراهم می کند.

این فناوری یک رویکرد انقلابی برای ساده‌ سازی عملیات ریلی در کارخانه و خدمات ریلی و احتمالاً شبکه ریلی گسترده‌تر در آینده است. در واقع، با این مد حمل و نقل، متدولوژی‌های دقیق زمانبندی قبول و اعزام و قابلیت اطمینان بهبود پیدا می‌کند.

*کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    قطار خودران فناوری جدیدی نیست در بعضی خطوط کوتاه جهان بکار گرفته شده است.

    اما ما در ایران هنوز خط اهن برقی معمولی نتوانستیم بزنیم !! دنیا دنبال قطارهای باطری دار و خودران و ... هست .

    اتیوپی در افریقا هم قطار برقی دارند. صنعت راه اهن ایران بطور کل فسیل شده است .

    بگذریم که بسیاری از خطوط ایران نه سیگنالینگ دارند نه atc ، و بسیاری از امکانات دیگر ، خطوط راه اهن معمولی ما سرعت ۳۰ کیلومتر هم گاها نمی رسند.

    حجم عقب افتادگی راه اهن ایران از متوسط دنیا بسیار عمیق هست. نمونه ازبکستان ترکیه عربستان خطوط برقی و سریع السیر دارند حتی آذربایجان ، اما در ایران جز دو تا خط کوچک هنوز یک خط برقی نداریم!