| کد خبر: 215002 |

◄ ضریب اشغال قطارها 95 درصد کاهش یافته است

به تازگی انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خواستار کمک و تلاش مضاعف در جهت بهبود وضعیت قطارها و استفاده ی بیشتر هم وطنان از این واحد حمل و نقلی شدند.

تین نیوز

به تازگی انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته در نامه ای خطاب به معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خواستار کمک و تلاش مضاعف در جهت بهبود وضعیت قطارها و استفاده ی بیشتر هم وطنان از این واحد حمل و نقلی شدند.

به گزارش تین نیوز، در ابتدای این نامه که به مشکلات شرکت های ریلی پرداخته، آمده است: «همان گونه که استحضار دارید از ابتدای اسفند مال سال 1398 و با شیوع ویروس کرونا در کشور بخش حمل و نقل ریلی مسافری کشور که 10 شرکت خصوصی ریی به فعالیت و خدمت رسانی به هموطنان می کنند، در اوج زمانی که باید درآمد کسب می کرد با هجمه سنگین استرداد و بازگرداندن وجوه به مسافران با دستور مقامات بالادستی و حاکمیتی پرداختند، که بالغ بر 1000 میلیارد ریال تا کنون از این وجوه به مسافران برگردانده شده است.»

در ادامه به چالش ها و مشکلات استرداد این پول ها پرداخته شده و بیان شده است که بخشی از این دیون به آژانس های مسافرتی و وب سرویس ها باقی مانده است.

در این نامه آمده است: همه این موارد در حالی اتفاق افتاد که با حذف سفرها اغلب ناوگان مسافری ریلی کشور از سیر حذف شده و ضریب اشغال قطارها 95 درصد کاهش یافته است و این موضوع تا کنون نیز ادامه دارد.

photo_2020-07-12_14-30-19

در بخشی از این نامه تاکید شده است که شرکت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی متحمل هزینه های گزاف برای تهیه ماسک کارکنان و مسافران، پد الکلی، دستگاه تب سنج، مواد ضدعفونی کننده و ... شده اند. در کنار ضوابط ستاد ملی کرونا، شرکت ها سخت گیری های بیشتری نیز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در نظر داشته اند.

پایانِ نامه به این نکته می پردازد که در کنار افزایش این هزینه ها نبود مسافر درصورتی که سفرها انجام می شود به سختی‌های این بخش افزوده است: «در شرایطی که با وجود ویروس کرونا هموطنان سفرهای ضروری و غیرضروری خود را انجام می دهند (به طور ویژه با وسایل شخصی یا بعضا حمل و نقل جاده ای و هوایی) و در راستای اینکه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم، توسعه حمل و نقل ریلی را به عنوان یکی از الویت های مهم کشو.ر برای توسعه اقتصادی به عنوان یک وسیله نقلیه ایمن و راحت نسبت به سایر شقوق حمل و نقل مطرح کرده و می کنند، علیرغم اقدامات مختلف اطلاع رسانی  و تبلیغی صورت گرفته توسط شرکت های ریلی مسافری در شرایط بد مالی جهت اعتماد سازی متقاضیان سفر اشاره شده، اما همچنان با مشکلات و چالش های مختلفی مواجه اند که لازم است جهت استفاده از این وسیله حمل و نقلی توسط هموطنان گرامی تلاش مضاعف صورت گیرد.»   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.