| کد خبر: 169181 |

◄ ارز، تاثیر افزایش قیمت بلیت قطار را از سکه انداخت

با شرایط فعلی بازار ارز بهتر است قیمت‌گذاری نرخ بلیت قطارهای مسافری به‌طور کامل برعهده خود شرکت‌ها گذاشته شود، چراکه زمان آن رسیده که ما نیز از سیاست‌های بازار آزاد تبعیت کنیم.

تین نیوز

تاثیر نوسانات نرخ ارز و لغو برجام در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در حوزه‌های هوایی و دریایی غیرقابل انکار است. اما چنین تاثیری بر حمل‌ونقل ریلی تاثیر کمتری داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت ریل‌پرداز سیر در این‌باره گفت: با توجه به وضعیت حمل‌ونقل هوایی و جاده‌ای در شرایط فعلی اقتصادی و با شروع تحریم‌های آمریکا بعید می‌دانم ما چاره‌ای جز حرکت به سمت توسعه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.

طلوعی

فرهنگ طلوعی اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر افزایش 10درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری تاثیر چندانی بر کاهش تقاضا نخواهد داشت. چراکه به‌عنوان مثال در صنعت هوایی نیز ای‌تی‌آر اعلام کرده که دیگر قطعه‌ای به ایران تحویل نمی‌دهد. چنین شرایطی در همه صنایع متصور است.

طلوعی ادامه داد: اما این افزایش 10درصدی بین شرکت‌هایی که خدمات مشابه ارائه می‌دهند می‌تواند سبب ایجاد رقابت بین شرکت‌ها شود.

این عضو انجمن صنفی ریلی افزود: اما این اتفاق برای شرکت‌هایی مثل فدک که خدمات لاکچری و ویژه‌ای ارائه می‌دهند و قیمت‌گذاری نرخ بلیت‌ها را خودشان برمبنای میزان عرضه و تقاضای بازار انجام می‌دهند، نمی‌تواند تغییری ایجاد کند یا اینکه تاثیری بر روند ارائه خدمات آنها بگذارد.

طلوعی ادامه داد: در کل بهتر است قیمت‌گذاری نرخ بلیت قطارهای مسافری هم به‌طور کامل برعهده خود شرکت‌ها گذاشته شود، چراکه زمان آن رسیده که ما نیز از سیاست بازار آزاد تبعیت کنیم. در این راستا دولت نیز باید بالاخره از مبحث قیمت‌گذاری‌ها خارج شود تا شرکت‌ها خودشان براساس فصل انجام سفر، نرخ بلیت قطارهای خود را تعیین کنند.

طلوعی درباره اولویت فعلی صنعت ریلی به خبرنگار ما گفت: مهم‌ترین مساله حال حاضر در حوزه ریلی این است که ما در حوزه باری و مسافری به ناوگان احتیاج داریم و این‌گونه افزایش بهای بلیت‌ها هم هم‌زمان با افزایش هزینه‌های مربوط به لکوموتیوهای راه‌آهن انجام شده است.

او افزود: با توجه به شرایط و نیاز توسعه ناوگان، افزایش قیمت‌ها تاثیر چندانی بر رونق مالی شرکت‌ها نخواهد داشت.

طلوعی اضافه کرد: به‌ویژه اینکه در برخی مسیرها مسافران، از سطح سلیقه خاصی برخودارند و تجربه ثابت کرده که با اعمل تغییرات، آنها از استفاده از شبکه ریلی انصراف می‌دهند و از راه‌های جایگزین استفاده می‌کنند.

طلوعی تاکید کرد: بنابراین به‌طور کلی با توجه به بازار ارز و شرایط فعلی اقتصادی، افزایش نه‌چندان قابل‌توجه قیمت‌ها منجر به توسعه بخش ریلی مسافری نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.