| کد خبر: 110319 |

قائم‌مقام مدیرعامل در نشست مشترک با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار مطرح کرد؛

◄ لزوم افزایش سهم بهره‌وری حمل‌ونقل ریلی بار

تین‌نیوز|

در نشست مشترک شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار با قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن در خصوص تازه‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی بار، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن از لزوم افزایش سهم بهره‌وری و قیمت تمام‌شده و کاهش قیمت حمل‌ونقل بار منافع شرکت‌های حمل‌ونقلی و در پی آن صنعت ریلی گفت و در خصوص افزایش پارامترهای موردنظر در تعیین تعرفه حمل بار در جهت ساده‌تر و مطلوب کردن این نرخ خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ در نشست مشترک راه‌آهن با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار، احمد خدایی، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: بایستی قیمت تمام‌شده حمل در کوتاه‌مدت کاهش یابد درحالی‌که صاحبان کالا توقع افزایش نرخ را در حمل بار دارند، سهم بخش حمل‌ونقل ریلی در قیمت تمام‌شده باید به حداقل برسد تا صرف جبران خسارت‌ها شود.

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، گفت: منابع بار ما به تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است که بایستی بهره‌وری روی واگن‌ها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکت‌ها فراهم و به جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبک و پرسرعت استفاده کنیم.

خدایی به همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار و همچنین بخش‌های مختلف راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به همدیگر کمک کرده و گلوگاه‌ها را از میان برداریم.

وی اضافه کرد: اگر خواهان افزایش قیمت تمام‌شده حمل بار هستیم باید قیمت‌ها را منطقی رشد دهیم. مدیران راه‌آهن بایستی به صورت ماهانه جلساتی را با شرکت‌های حمل‌ونقل بار برگزار کرده و مغایرت‌های موجود در بخش بار را رفع و به دغدغه‌های این بخش مهم رسیدگی کامل شود. در صورتی که بتوانیم سهم بهره‌وری حمل‌ونقل بار را افزایش و قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم، این به نفع صنعت ریلی و شرکت‌های حمل‌ونقلی خواهد بود.

قائم‌مقام مدیرعامل با اعلام اینکه بخش خصوصی باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهد، عنوان کرد: منافع اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهره‌وری باشد. ضروری به نظر می‌رسد در راه‌آهن برخی سیاست‌ها از سوی مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی اعلام و متناسب آن نظرها و پیشنهاد‌های مختلف استخراج شود.

وی در پایان به یکی از سیاست‌های راه‌آهن در بحث تعرفه اشاره کرد و افزود: ما درصدد هستیم تعرفه را تابع پارامترهای بیشتری کرده و از شکل پیچیده فعلی خارج و قابل‌فهم‌تر و ثابت کنیم و هرچقدر تعرفه راه‌آهن قابل‌فهم‌تر و ساده‌تر باشد برای ما مطلوب است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.