| کد خبر: 187753 |

ساماندهی سوخت به کاهش پیامدهای نامناسب اجتماعی در مرزها انجامید

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر «مدیریت واحد سوخت» گفت: تقویت روند ساماندهی سوخت، منجر به کاهش پیامدهای نامناسب اجتماعی در مناطق مرزی شده است.

تین نیوز

به گزارش ایرنا، «علی مویدی» حاشیه همایش استانداران مرزی با موضوع بررسی ساماندهی سوخت که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این جلسه با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی » وزیر کشور و «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت و ٧ استاندار مرزی و نمایندگان دستگاه های متولی ساماندهی سوخت در استان های مرزی حضور داشتند.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در جلسه امروز گزارشی مبسوط و تکمیلی از 4 تا 5 سال گذشته وضعیت سوخت در مرزها توسط استانداران و همچنین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت نفت ارایه شد.

مویدی بیان کرد: با تقویت روند ساماندهی سوخت نسبت به سال های قبل در استان های مرزی، پیامدهای نامناسب اجتماعی در این استان ها کاهش یافته است؛ البته هنوز موارد معدودی و مشکلات جزیی در جدار مرزی شاهد هستیم که آمار قابل توجهی نیست.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز در مجموع بر مدیریت واحد سوخت در استان های مرزی مورد تاکید قرار گرفت که دستورات جدیدی صادر شد که بلافاصله عملیاتی می شود.

مویدی گفت: وزارت نفت، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از جمله دستگاه هایی هستند که در زمینه مدیریت واحد سوخت در استان های مرزی نقش ایفا می کنند و استانداران نیز به نمایندگی از دولت هدایت این کار را برعهده دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار تصاویری از قاچاق سوخت توسط موتور سیکلت ها در مناطق مرزی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: یکی از اهداف این جلسه برنامه ریزی و اجرای اقداماتی است که با ساماندهی سوخت در مناطق مرزی در آینده شاهد چنین پدیده هایی نباشیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گاه موارد جزئی در زمینه قاچاق سوخت به صورت پراکنده و متفرقه در جدار مرز شاهد هستیم این موضوع برای ما نیز ناخوشایند است و تلاش می کنیم در آینده به حداقل برسد که در این جلسه این موضوع هم بررسی شد.

مویدی خاطرنشان کرد: استانداران در استان ها ماموریت پیدا کردند که ساماندهی این گونه پدیده ها را که در جدار مرز دیده می شود و قاچاقچیان عاملان اصلی آن هستند، با جدیت پیگیری کنند.

وی افزود: با هماهنگی و همفکری ایجاد شده بین دستگاه ها در قالب «مدیریت واحد سوخت»، امیدوارم دیگر شاهد چنین پدیده هایی نباشیم، البته اکنون به صورت جزیی مواردی وجود دارد که باید گام به گام به حداقل برسد تا به شرایط مطلوب در مرزها برسیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.