| کد خبر: 187322 |

تمایل کرمانشاه به توسعه روابط با برزیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف گفت: علاقمند توسعه روابط با کشور برزیل هستیم.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف گفت: علاقمند توسعه روابط با کشور برزیل هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هدایت حاتمی صبح امروز یکشنبه در نشست با سانتوز سفیر برزیل در ایران و هیئت همراه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: سفیر برزیل یکی از سفرای فعال در ایران است که علاقمند به توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: استان کرمانشاه یک استان سرسبز با قابلیت بالاست که ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و در غرب ایران قرار دارد و با کشور عراق هم مرز هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه یکی از قطب‌های بزرگ محصولات کشاورزی است که ۲ برابر سایر نقاط ایران بارندگی دارد.

وی گفت: دارا بودن سیستم ریلی فعال و فرودگاه بین المللی از دیگر محاسن این استان است که در آینده نزدیک شبکه ریلی ما به بغداد نیز وصل خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۰۰۰ واحد صنعتی داریم، ابراز داشت: چون یکی از صادرات ما محصولات پتروشیمی است ۳ واحد پتروشیمی فعال در استان داریم و امیدواریم به زودی پتروشیمی چهارم نیز شروع به کار کند.

وی ادامه داد: توسعه پتروشیمی یکی از مزیت‌ها و علایق ما است که در این راستا استراتژی استاندار بر توسعه روابط استان با سایر کشورها است به همین منظور در استان شاهد حضور هیأت‌های خارجی هستیم.

حاتمی گفت: روز گذشته یک هیأت روسی مهمان ما بودند و هفته گذشته نیز هیأتی از کشور عراق در استان حضور داشتند.

وی میزان صادرات استان کرمانشاه را در سال گذشته ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: روزانه حدود ۲ هزار کامیون به مرز عراق صادرات کالا داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه علاقمند توسعه روابط با کشور برزیل هستیم، اظهار داشت: زمینه‌های کار و تلاش مشترک دو کشور فراوان است و این نشست‌ها می‌تواند زمینه‌ها را فراهم کند.

وی افزود: توسعه کشاورزی، صنعت، نفت و پتروشیمی، لجستیک و … از علایق ما است که می‌تواند زمینه همکاریهای مشترک را رقم بزند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.