| کد خبر: 256963 |

تردد در غرب استان اصفهان ایمن می شود

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اجرای پروژه های راهسازی، ایمنی تردد در غرب استان اصفهان افزایش می یابد.

تین نیوز

بهزاد شاهسوندی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از افزایش ایمنی تردد در محوهای غربی و شمال غربی استان اصفهان با اجرایی شدن چهار پروژه راهسازی فعال در این محورها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاهسوندی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ مجموع راه های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر بوده است اظهار داشت: طول آزادراه های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ها دو هزار و ۱۹۲ کیلومتر، راه های اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر، راه های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر و راه های روستایی آسفالته پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.  

اخبار مهم امروز را بخوانید؛

قیمت دلار با وساطت سلطان به لرزه افتاد؛ پیش بینی نرخ دلار

 

وی افزود: حدود ۴۱۶ دستگاه پل با دهانه شش متر به بالا و ۱۵ هزار ۵۹۳ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل در محدوده استان اصفهان موجود است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت پروژه های احداث و بهسازی محورهای غربی و شمال غربی استان اذعان داشت: محور تیران به سامان با توجه به اینکه یکی از محورهای مواصلاتی بین استانی است، بخش عمده ای از ترافیک غرب استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری از این محور عبور می کند.  

وی اضافه کرد: به همین دلیل محور تیران به سامان یکی از محورهای پرترافیک در سطح استان است و تکمیل باند دوم آن از جمله پروژه های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود.  

شاهسوندی بیان داشت: طول کل محور تیران به سامان در حوزه استحفاظی استان اصفهان ۲۱ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر آن طی سنوات گذشته با هزینه ای بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.  

وی افزود: عملیات اجرایی ۱۳.۵ کیلومتر این محور به همراه ۴۰ دستگاه پل در قالب قراردادی به مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۹ آغاز شده که با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی و ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، عملیات خاکی شامل خاکبرداری و خاکریزی، حمل بیس، ساخت دست و دیوار حائل انجام پذیرفته است لیکن به لحاظ کمبود منابع مالی روند اجرای پروژه با کندی پیش می رود.  

برای اطلاع سریع تر از اخبار  داغ بازار خودرو اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت پروژه باند دوم محور اصفهان به چادگان عنوان کرد: (قطعه انتهایی شهرستان چادگان) قرارداد این پروژه که در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۷۱ میلیارد ریال منعقد شده است شامل پنج کیلومتر راهسازی و احداث ۱۲ دستگاه پل می باشد که با تلاش های بعمل آمده در حال حاضر دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و عملیات خاکی و حمل بیس اجرا و بخشی از آسفالت لایه اول به طول ۱.۲ کیلومتر انجام شده است.  

وی با اشاره به پروژه راه و تونل خوانسار – بویین میاندشت به عنوان یکی از پروژه های حوزه شمال غربی استان بیان داشت: راه و تونل خوانسار در هفت کیلومتری جاده خوانسار به بوئین میاندشت واقع در ارتفاعات جنوب غربی خوانسار و در کوه های پنج پنجه، در ارتفاع دو هزار و ۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد.  

شاهسوندی افزود: این پروژه یکی از پروژه های شاخص راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین میاندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود، تسهیل می بخشد.  

وی ادامه داد: وجود گردنه کوهستانی با شیب تند در مسیر خوانسار به بوئین میاندشت علاوه بر ایجاد خسارات بعضاً جانی، در زمستان ها بارش برف شدید موجب بسته شدن این جاده و مختل شدن عبور و مرور می شود همچنین در فصل تابستان نیز شیب زیاد این مسیر موجب کندی در حرکت و فشار زیاد به خودروهای عبوری از این جاده می شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تکمیل این تونل موجب کوتاه شدن مسیر خوانسار به بویین میاندشت و رشد اقتصادی منطقه با توجه به وجود صنایع کوچک در خوانسار و نیاز زنبور داران به دشت های بوئین و میاندشت و فریدن می شود.  

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی یکهزار و ۲۰۰ متر تونل از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است اذعان داشت: در حال حاضر ۷۳۰ متر از عملیات اجرایی به اتمام رسیده، ۴۷۰ متر باقیمانده نیز عملیات حفاری آن انجام شده و مبحث تکمیل مراحل بعدی به انعقاد قرارداد جدید نیاز دارد.  

شاهسوندی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با توجه به برآورد صورت گرفته جهت تکمیل اجرای کامل سازه تونل به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آزاد راه‌ اصفهان و شیراز کی افتتاح می‌شود