| کد خبر: 256985 |

◄ قیمت دلار با وساطت سلطان به لرزه افتاد؛ پیش بینی نرخ دلار

به گزارش تین نیوز، نمودارهای تکنیکال نشان می دهد روند کاهش قیمت دلار در روزهای پیش رو ادامه می یابد و نرخ دلار به محدوده 44 هزار تومان خواهد رفت و علت اساسی این وضعیت مذاکرات سلطان عمان و مقامات ایران است.

تین نیوز

نمودارهای تکنیکال نشان می دهد روند کاهش قیمت دلار در روزهای پیش رو ادامه می یابد و نرخ دلار به محدوده 44 هزار تومان خواهد رفت و علت اساسی این وضعیت مذاکرات سلطان عمان و مقامات ایران است.

به گزارش تین نیوز، قیمت ارز در ایران بیش از هر چیز توسط انتظارات تورمی بالا و پایین می شود. در روزهای اخیر اخباری منتشر شده که این انتظارات را تا حدی تعدیل کرده است.

مهم ترین خبر که هنوز توسط مسئولان کشور به صورت رسمی اعلام نشده اما رسانه های معتبر آن را منعکس کرده اند آزادسازی قریب الوقوع منابع ارزی ایران توسط کشورهایی مثل عراق و کره جنوبی است.

خبر آزادسازی این منابع بارها منتشر شده اما به نظر می رسد این بار خبر مذکور موثق باشد. این اتفاق در پی سفر سلطان عمان به ایران و مذاکرات وی با مقامات کشورمان به مرحله عمل می رسد.

منابع مختلف گزارش کرده اند که با وساطت سلطان عمان و در پی سفر مشاور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این کشور حوزه خلیج فارس، مقرر شده تا در قالب تفاهمی با ایران این منابع بلوکه شده آزاد شوند.

برخی خبرگزاری ها گزارش کرده اند که به زودی منابعی بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار وارد کشور خواهد شد. هنوز مشخص نیست این منابع ارزی به صورت نقد وارد ایران می شود یا اعتباراتی برای خرید کالا به این ایران اعطا می شود. با این حال رسانه های گزارش کرده اند که این منابع ارزی شامل پول های بلوکه شده ایران در عراق بابت صادرات برق و گاز و همچنین پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بابت فروش نفت و میعانات گازی است.

جدا از اخبار منتشر شده درباره آزادسازی دلارهای ایران در کشورهای دیگر، تحلیل های فنی مالی نیز نشان می دهد دلار دیگر کشش لازم برای ادامه روند صعودی را ندارد و در روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت.

نود اقتصادی با بررسی روند حرکتی دلار با استفاده از ابزار تکنیکال نشان داده است که دلار اکنون به صورت شکننده در مرز 50 هزار تومان مقاومت می کند. پیش بینی های به دست آمده از نمودارهای تکنیکال نشان می دهد با شکست احتمالی محدوده قیمت کنونی در روزهای آینده ، قیمت‌ دلاردر ابتدا به سطح کانال ۴۷ هزار تومان و پس از آن به سطح کانال ۴۴ هزار تومان می رود.

همچنین طبق این پیش بینی ها با توجه به نبود کشش در طرف تقاضا در بازار ارز به نظر می‌رسد سناریوهای نزولی برای دلار به زودی جامه عمل بپوشند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.