| کد خبر: 85618 |

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام

تین نیوز | برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام در سال 95 به ریاست معاون سیاسی استانداردر دانشگاه ایلام برگزار شد.

اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام در سال 95 با حضور مدیران عضو ستاد باز آفرینی در دانشگاه ایلام با هدف تعامل بیشتر دانشگاه با حوزه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام در اولین جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام در سال 95 با حضور معاون امنیتی سیاسی استانداری ایلام، مدیر كل راه وشهرسازی استان،معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ، رئیس دانشگاه ایلام و جمعی از مدیران و مسئولین استان و اساتید دانشگاه برگزار شد بر بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با تكیه بر  تعامل بیش از پیش دانشگاه و دستگاههای اجرایی تاكید شد.

دكتر علی اكبری رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه گفت: هدف دانشگاه ایلام تبدیل سرمایه های تئوری و خروج از پیله آموزش  به مراحل عملی است  و هدف این نشست تعامل با دستگاههای اجرایی و مردم است تا بتوانیم به توسعه پایدار در محلات هدف ودر  سكونتگاههای غیر رسمی و بافتهای ناكارآمد دراستان برسیم.

معاون امنیتی سیاسی استانداری ایلام در این جلسه گفت: با بهره گیری از دانش روز و مشاركت مردم می توان نشاط را در سكونتگاههای غیر رسمی و بافتهای ناكارآمدایجاد كرد و برای این مهم باید راه حل اجتماعی در نظر گرفت و از روشهای تجویزی اجتناب کرد.

كلانتری مشاركت نهادمند ساكنین این مناطق در تصمصمات را نكته اساسی خواند و  ابراز امیدواری كرددر پایان سال شاهد خروجی مثبت این نشستها و به بار نشستن این تعاملات باشیم.

معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این جلسه با بیان اینكه بافتهای ناكارآمدو سكونتگاههای غیر رسمی جدای از شهر نیستند خاطر نشان كرد: وظایف شركت این است كه با بهره گیری از محیطهای اكادمیك و دانشگاهها، دانش و تجربه را در ساماندهی این نقاط در عمل پیاده شود و پروژه ها متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم محلی و موقعیت جغرافیایی تعریف شوند.

مهندس متمول با اشاره به مرزبین المللی  مهران در استان ایلام كه پر تردد ترین مرز زمینی كشور محسوب می شود افزود استفاده از این فرصت می تواند به توسعه پایدار استان و به طبع سكونتگاههای غیر رسمی و بافتهای ناكارآمد منجر شود.

مدیر كل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه از پی گیری و آمادگی راه وشهرسازی در زمینه احیای بافتهای فرسوده و سكونتگاههای غیر رسمی با همكاری جامعه دانشگاهی، همكاری دستگاههای مختلف و مشاركت ساكنین این مناطق خبر داد و افزود: خوشبختانه با رویكردی كه جناب آقای دكتر آخوندی وزیر محترم راه وشهرسازی مبنی بر جلوگیری از توسعه بی رویه شهرها و تخریب اراضی كشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست دارند و بنا بر این رویكرد به احیای محلات هدف با توجه به وجود زیرساختهای لازم در این مناطق دارند اداره كل راه وشهرسازی استان در سال گذشته اقدامات مهمی به انجام رساند و هدف ما در سال جاری با تكیه بر دانش و تجربه و مشاركت مردمی این است كه بیش از پیش به توسعه پایدار این مناطق بپردازیم.

مهندس میرجعفریان در پایان دست آوردهای این نشست را بسیار مفید ارزیابی كرد و ابراز امیدواری كرد در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بتوانیم خدمات ارزنده ای به مردم شریف تقدیم کنیم.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.