| کد خبر: 175168 |

اقدامات راهداری استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

تشریح اقدامات راهداری برای کاهش تصادفات جاده‌ای در زنجان و فارس از سوی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام خبر تخریب ۱۲ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران، اعلام خبر بهره‌برداری از ۴کیلومتر محور کاشان - برزک آماده بهره برداری تا پایان آبان ماه سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان . گزارش جابجایی بیش از ۹۸۹ هزار مسافر در استان اردبیل از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

تین نیوز

تشریح اقدامات راهداری برای کاهش تصادفات جاده‌ای در زنجان و فارس از سوی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام خبر تخریب ۱۲ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران، اعلام خبر بهره‌برداری از ۴کیلومتر محور کاشان - برزک آماده بهره برداری تا پایان آبان ماه سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان . گزارش جابجایی بیش از ۹۸۹ هزار مسافر در استان اردبیل از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

 ​به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل در استان‌ها در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

زنجان

ایرج دست‌نشان، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، درباره تازه‌ترین اقدامات در خصوص وضعیت شناسایی نقاط پرتصادف در استان توضیحاتی داد و گفت: تاکنون در ۶ نقطه استان نقاط حاثه‌خیر در دست اصلاح هستند . همچنین مراحل اجرای عملیات ساماندهی و تعریض و اصلاح تقاطع‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است و هزینه این پروژه‌ها نیز ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال اعلام شده است.

وی با اشاره به تعداد نقاط حادثه‌خیز در استان گفت: تعداد نقاط حادثه‌خیز استان ۹۷ نقطه است که ۴۷ نقطه آن پرتصادف و ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی است و تاکنون نقاط شناسایی شده آشکارسازی شده است و نیز ادامه روند اجرای ساماندهی ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای زنجان و ۴ نقطه در تاکستان در حال انجام است.

در مراسمی با حضور تیموری معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سلطانی معاون امور عمرانی استانداری زنجان و جمعی از مقامات مسئول استان ، عبدالحسین علی اکبری به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان معرفی و از خدمات مدیر پیشین تجلیل شد.

خوزستان 

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اتصال پایانه صادراتی انبارش قیر شرکت نفت پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت مادر تخصصی در تولید و صادرات قیر در کشور به کریدور مشترک نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)بیان داشت:این پایانه با ظرفیت انبارش بیش از ۱۳هزار تن و ظرفیت عملیاتی بیش از ۴۵۰هزار تن در سالیان گذشته عملیات صادرات قیر خود را از طریق اسکله‌های عمومی انجام می‌داد که با احداث اسکله‌های تخصصی نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و اتصال کلیه شرکت‌های نفتی مستقر به کریدور مشترک نفتی این مجتمع بزرگ بندری توان ایمنی و عملیاتی، رشد چشمگیری خواهد یافت.

سمنان 

احسان منصورکیایی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان افزود : با توجه به اختلالات به‌وجود آمده  در چرخه حمل و نقل از ابتدای مهر ماه در کشور ، صنوف حمل و نقل جاده‌ای استان علیرغم تمامی مشکلات موجود ، به فعالیت خود در این عرصه ادامه داده و بیش از ۲۱۸ هزار و ۲۵۱ تن‌کالا را از مبدا شهرستان‌های استان جابه‌جا نموده‌اند.

وی در ادامه در خصوص پیگیری رفع مشکلات رانندگان افزود : تاکنون بیش از ۱۱۰۰ حلقه لاستیک با نرخ دولتی در بین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان توزیع شده و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و اختصاص سهمیه‌های جدید به استان بتوانیم بخشی از مشکلات رانندگان را در تامین لاستیک و لوازم یدکی حل کنیم .

یزد

 عباس محمدی گفت: بر اساس هماهنگی‎های به عمل آمده با شرکت هواپیمایی زاگرس، از این پس شاهد برقراری پروازهای سیستمی(برنامه‎ای) این شرکت در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‎شنبه و پنجشنبه با هواپیمای  MD۸۰ در مسیر یادشده خواهیم بود .

وی با بیان اینکه پروازهای برنامه‎ای مقدمه خوبی برای توجه به مطالبات مردمی است، گفت: پروازهای مذکور در روزهای شنبه و سه‎شنبه ساعت ۱۶:۵۵ از تهران به مقصد یزد و ساعت ۱۸:۱۰ از یزد به مقصد تهران و روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت ۴:۴۵ از تهران به مقصد یزد و ساعت ۷:۰۰ از یزد به مقصد تهران صورت خواهد گرفت.

مازندران

محمد تقی انزان پور در گفتگویی با اعلام این مطلب افزود: با تخریب این سازه‌ها که با حمایت جدی مراجع قضایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط صورت گرفت بالغ بر ۵/۳ کیلومتر (معادل یک هکتار) از زمین‌های ساحلی در سطح استان آزاد شود و در اختیار عموم هموطنان عزیز قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی ابراز امیدواری کرد مقدمات اجرایی شدن این پروژه مهم زیربنایی در سال جاری فراهم شود.

اردبیل 

علی رحمتی در بازدید از پایانه مسافری اردبیل افزود: ۵۸ شرکت ،موسسه وشعبات مسافری در استان در این زمینه فعال است که فقط ۲۱مورد آن در مرکز استان مستقر می باشد.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل آمار رانندگان باری،مسافری،وانت بار و روستائی را برحسب حوزه فعالیتشان داخلی وبین المللی ۱۱هزار و ۳۶۵نفر برشمرد و گفت: در ۶ ماهه امسال برای ۲ هزارو ۲۸۵راننده کارت هوشمند صادر شده است.

علی رحمتی در مراسم کلنگ زنی این ساختمان با بیان اینکه ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله سوار در زمینی به مساحت هزار و۵۰۰متر مربع وبا زیربنای ۱۱۲۸متر در دو طبقه احداث خواهد شد افزود:برای ساخت وتجهیز این ساختمان ۳میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که از این میزان ۱میلیارد تومان برای محوطه سازی و ۲میلیارد تومان دیگر نیز برای احداث ساختمان هزینه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:با زحمات شبانه روزی نیروهای پرتلاش راهداری این ساختمان تا سال اینده به بهره برداری می رسد.

مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در استان با تحت پوشش قرار دادن ۴۰ روستا آغاز شده است.

وی اظهار کرد:  طرح افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و راکبان موتور سیکلت بمنظور آشنایی موتورسواران با مقررات راهنمایی و رانندگی ، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات اجرا می‌شود.

اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان به اتفاق حمیدرضا امیرخانی معاون مهندسی و ساخت اداره کل در بازدیدی که از این محور داشت، گفت: کل این محور بطول ۷۰ کیلومتر در دستور کار است که در ۲ قطعه در حال احداث است. ۷ کیلومتر آن طی سال‌های گذشته و ۴ کیلومتر آن تا پایان آبانماه امسال به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

وی با توجه به اعتبار مورد نیاز برای احداث ۲۲ کیلومتر از این مسیر بیان داشت: ۷ کیلومتر این مسیر دارای پیمانکار و درحال انجام و ۱۵ کیلومتر دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار است که جهت اجرا ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین اعتبارات لازم هرچه سریعتر به بهره برداری خواهد رسید.

فارس

بزرگراه‌های موجود در محدوده اداره کل راه و شهرسازی استان فارس هزار و ۳۸۰ کیلومتر است که ساخت ۹۷۳ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد که از این رقم ۵۴۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۲۴۳ کیلومتر نیز قرارداد برای ساخت دارند که با تکمیل پروژه‌های در دست ساخت، طول بزرگراه‌های استان به هزار و ۸۰۸ کیلومتر می‌رسد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بزرگراهی استان در مجموع ۵۶ درصد است. 

بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، ۳۵۰ کیلومتر طول دارد که ۱۸۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۹۲ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد، پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۹ درصد است. همچنین مراحل احداث ۷۱ کیلومتر از این بزرگراه تاکنون آغاز نشده است.

بزرگراه شیراز- جهرم ۴۵ میلیارد ریال اعتبار دارد که طول ۱۶۰ کیلومتر است و ۱۳۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۰ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد که پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۸ درصد است.

همدان

حمید پرورشی‌خرم اظهار داشت: آزادسازی حریم راه ها به منظور رفع تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها و با هدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها، دستور توقف ۲۲۲ مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند صادر شد.

پرورشی خرم ادامه داد: در این مدت همچنین تخریب ۱۶۹ مورد از ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام شده است.

مصطفی پناهنده با تأکید بر اینکه نصب این سامانه در محورهای پرتردد و به ویژه محورهایی که تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آن زیاد است، انجام می شود، گفت: این سامانه‌ها علاوه بر توزین وسایل نقلیه عبوری و ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محل سامانه با برداشت پلاک خودرو، قابلیت ثبت تخلفاتی نظیر عدم سرعت بارنامه با سایر خودروها را نیز دارند.

 چهارمحال و بختیاری

احمد جمشیدی، مدیرکل راهداری استان چهارمحال و بختیاری درباره وضعیت ایمنی راه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این باره در راهداری استان توضیح داد: غیر از تجدید خط‌کشی‌ها، نصب علایم و لکه‌گیری‌ها، اقدامات دیگری را به اتفاق فرماندگان پلیس راه انجام دادیم و بر این اساس در شهرستان‌های مختلف استان به اتفاق اعضای محترم کمیته ایمنی حضور یافتیم و به صورت عملیاتی نقاط ضعف شبکه راه آن شهرستان را بررسی کردیم و تصمیم‌گیری شد که چه اقداماتی را در اولویت‌های نخست قرار دهیم که باعث کاهش تصادفات شود.

وی افزود: این بررسی‌ها بیشتر در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کوهنرگ و شهرستان سامون که شهر گردشگری ما هم هست و در این ایام شاهد روند رو به رشد تردد در محورهای آن به سمت اصفهان هستیم، صورت گرفت. 

 لرستان

عارف امرایی معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: دستگاه‌های ترددشمار جاده‌ای از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، تردد ۶۴میلیون و ۴۷۰هزار و ۱۱۷وسیله نقلیه را در محورهای استان لرستان ثبت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۹۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۲میلیون و ۹۱۱هزار و ۵۳ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به شش ماهه ۹۶ با ۵۸/۰ درصد رشد همراه شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.