| کد خبر: 174471 |

حسن‌نیا:

◄ مشکلات رانندگان درحال حل‌شدن است

تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی مشخص و هماهنگی همه ارگان‌‌های دست‌اندرکار نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، پلیس‌راه و غیره، مشکلات کامیون‌داران بررسی و رفع شود.

تین نیوز

تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی مشخص و هماهنگی همه ارگان‌‌های دست‌اندرکار نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، پلیس‌راه و غیره، مشکلات کامیون‌داران بررسی و رفع شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آخرین پیگیری‌ها، حدود 13 هزار حلقه لاستیک از اموال تملیکی تحویل گرفتیم که در استان هرمزگان و بندرعباس درحال توزیع است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بخشی از این لاستیک‌ها‌ به استان تهران می‌آید و در این استان‌ و دیگر استان‌ها توزیع می‌شود.

حسن‌نیا اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال تا چند روز آینده حدود ‌5 هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان فارس توزیع می‌شود و پیش‌ازاین هم حدود 4 هزار حلقه لاستیک توزیع‌شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نحوه توزیع لاستیک‌ها اظهار داشت: با توجه به آنکه تعداد لاستیک‌ها محدود است، فعلاً در استان‌ها‌ با توجه به اولویت‌هایی که انجمن‌های صنفی و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعیین می‌کنند، راننده‌‌ها برای دریافت لاستیک به نمایندگی‌های توزیع معرفی می‌شوند.

‌حسن‌نیا درباره قیمت لاستیک‌ها اظهار داشت: نرخ لاستیک‌ها چون از سازمان اموال تملیکی تحویل‌شده است، قیمت مناسبی است و کمتر از هر جفت 2 میلیون و 500 هزار تومان (هر حلقه حدود یک‌میلیون و 100 هزار تومان) است که این رقم نسبت به نرخ‌های بیرون و قیمت‌ لاستیک‌هایی که از گمرک ترخیص می‌شود، بسیار مناسب‌تر است.

ابلاغ بخشنامه سیستم «تن‌کیلومتر» به استان‌ها از ماه آینده

او همچنین درباره درخواست راننده‌ها بابت تجدیدنظر در نرخ کرایه‌های کامیون‌ها توضیح داد: در گام اول تلاش کرده‌ایم، سیستم «تن‌کیلومتر» را براساس عوامل تأثیرگذار در هزینه نگهداری، هزینه جاری و هزینه سرمایه‌گذاری برای یک دستگاه کامیون بررسی و پیاده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در گام دوم موضوع مسیرهایی که یک کامیون طی می‌کند، بسته به کوهستانی‌ بودن یا دشت بودن آن، مسیر گرمسیر و یا سردسیر و دیگر عواملی که می‌تواند در هزینه نگهداری و سرمایه‌گذاری یک دستگاه کامیون تأثیر داشته باشد، در قالب سیستم تن‌کیلومتر بررسی شد.

او ادامه داد: همه این پارامترها‌ تهیه و به شورای‌عالی ترابری ارسال شد که امیدواریم تا پایان ماه جاری و یا ابتدای ماه‌‌ آینده موضوع تن‌کیلومتر تصویب‌شده و به استان‌ها ابلاغ شود تا مبنای پرداخت کرایه‌ها باشد.

جاده‌ها در امنیت هستند

حسن‌نیا همچنین درباره مشکلات راننده‌ها مبنی‌بر تهدیدات جانی و مالی از سوی عده‌ای قانون‌شکن در جاده‌ها، بیان کرد: دراین‌باره با همکاری نیروی انتظامی، تعدادی از این تهدیدکنندگان دستگیر شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: با حضور نیروی انتظامی در جاده‌ها و برخورد قاطع و قانونی دادستانی کل کشور با قانون‌شکنان، طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، برخورد با مشکل‌آفرینان به‌طورجدی درحال انجام است و این تهدید‌ها بسیار کاهش‌یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شکایاتی از سوی راننده‌ها داشتیم مبنی‌براینکه ‌پرتاب سنگ به‌سوی رانندگان کامیون در جاده‌ها انجام می‌شد یا تهدیداتی دیگر از سوی قانون‌شکنان وجود داشت که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با کمک گشت‌های راهداری و همکاری پلیس‌راه و نیروی انتظامی در محورهای شریانی کشور حضور دارند و کنترل‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: درحال‌حاضر امنیت کامل در جاده‌ها برقرار است و کامیون‌داران می‌توانند به‌راحتی در جاده‌های کشور تردد کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    با سلام.
    جناب اقای حسن نیا لطف کنید قاعده پرداخت کرایه بر اساس تن بر کیلومتر را بدون دستکاری و اضافه کردن ماده و تبصره اجرایی کنید.
    رانندها و کامیونداران احتیاج به هیچگونه لاستیک و لوازم یدکی ندارند.
    تن بر کیلومتر خواسته واقعی و قطعی تمام کامیونداران است.
    تاریخ نشان داده هرکجا حرف از یارانه و دونرخی بودن هرنوع کالایی پیش امده محل رانت خواری و فساد بوده .
    پس لطفا با تن بر کیلومتر کرایه ها را واقعی کنید.
    البته نظارت بر شرکتهای حمل و نقل و بازار هم از اوجب واجبات است.
    با تشکر

  • مح 0 0

    سلام. چرا باید برنامه که چندین سال پیش اجرا میشد و اکنون که اماده و کارشناسی شده امروز و فردا میکنند یک دو امضا و ابلاغ یک دو ماه وقت میخواهد

  • الف ح ر 0 0

    باسلام پس تکلیف حقوق ۱/۷میلیون که وزیرکارسابق اعلام کردکه راننده کامیون برون شهری باآخرین حقوق ذکرشده بدون احتساب ۲ سال آخربازنشسته میشوند؟وموضوع سخت وزیان آورراننده کامیونهای برون شهری چه شد.وزیربرکنارشدقانونش هم برکنارشد؟ تأمین اجتماعی خودمختاراست کسی زورش بهش نمیرسه.خسته نباشیدمردان خدا.یاحق

  • محمد 0 0

    عدالت بارى كجا رفت اگر قراره از طريق شركتهاى اينترنتى بارتوزيع بشه جرا پايانه ساختيدومشخص رانندگان در بازگشت خالى باهر مبلغ كرايه بار ميزنند