| کد خبر: 223962 |

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

◄ اجرای 9 طرح ملی در حوزه راه/300 کیلومتر بزرگراه در حال احداث داریم

اردبیل - معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 9 طرح ملی در حوزه راه در استان اردبیل در حال اجراست که با عملیاتی شدن این طرح‌ها کلیه راه‌های اصلی استان اردبیل تحت پوشش قرار می‌گیرد.

تین نیوز

اردبیل - معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 9 طرح ملی در حوزه راه در استان اردبیل در حال اجراست که با عملیاتی شدن این طرح‌ها کلیه راه‌های اصلی استان اردبیل تحت پوشش قرار می‌گیرد.

علی یوسف‌زاده در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: در جنوب استان اردبیل مهمترین پروژه ما محور اردبیل – سرچم به طول 178 کیلومتر است که از اول آذرماه کل مسیر در اختیار راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از 35 کیلومتر احداث این پروژه در قطعات یک و دو 19 کیلومتر افتتاح شده و 16 کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: سال آینده تمامی این قطعات که به طول 35 کیلومتر در حال اجراست، افتتاح شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

یوسف‌زاده گفت: ادامه مسیر شامل قطعه سه به طول 25 کیلومتر و قطعه چهار به طول 30 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که استانداری اردبیل با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به امضا رسانده 45 کیلومتر از مسیر سرچم به اردبیل قرار است با همت این قرارگاه اجرایی شود.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این بین 43 کیلومتر از محور اردبیل – سرچم که عمدتا تونل و سرپایی هستند، برای مطالعه و طراحی به مهندسان مشاور واگذار شده تا شاهد نهایی شدن این قطعه نیز باشیم.

یوسف‌زاده گفت: در سال آینده در محور اردبیل – سرچم 40 کیلومتر آماده افتتاح خواهد شد.

 

32 کیلومتر محور کلور – درام در حال اجراست

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به محور کلور – درام در جنوب استان اشاره و اظهار کرد: از کل این مسیر به طول 55 کیلومتر 37.5 کیلومتر در حوزه استان اردبیل قرار دارد و 17.5 کیلومتر نیز در حوزه زنجان است.

یوسف‌زاده بیان کرد: از 37.5 کیلومتر مسیر این محور در محدوده استان اردبیل 28 کیلومتر با تلاش پیمانکاران در حال احداث است و چهار کیلومتر از مسیر که در حوزه زنجان قرار داشت برای اجرا به استان اردبیل واگذار شده است.

وی گفت: بیشترین فعالیت در این محور مربوط به پل‌های خاص و اجرای مسیر در گذرگاه‌های صعب‌العبور است که با تلاش پیمانکار 32 کیلومتر از این مسیر در حال اجراست که امیدواریم سال آینده آسفالت‌ریزی این محدوده را نیز شاهد باشیم.

 

بهره‌برداری از دو پروژه راهسازی در جنوب استان اردبیل

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد قطعه چهار فیروزآباد به خلخال تصریح کرد: از 33 کیلومتر مسیر پروژه 27 کیلومتر تکمیل و افتتاح شده و سه تقاطع غیرهمسطح در این مسیر باقی مانده است.

یوسف‌زاده ادامه داد: 6 کیلومتر باقیمانده برای احداث به پیمانکار واگذار شده که با پیشرفت 20 درصد در حال اجراست و با تامین اعتبار در دو سال آینده این محور نیز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل دو پروژه راهسازی در جنوب استان گفت: با تکمیل محور شال – ماسوله – ماجولان و خلخال به اسالم این محورهای گردشگری و پرجاذبه جنوب استان زیربار ترافیک رفته و تردد در این مسیرها را شاهد هستیم.

 

حفاری تونل حیران تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد مهمترین پروژه راهسازی مرکز استان اظهار کرد: احداث تونل دوم حیران با تکمیل مطالعات به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون در مرحله بازگشایی دهنه تونل هستیم.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: حفاری تونل حیران تا یک ماه آینده شروع می‌شود و در مدت 30 ماه قرار است این پروژه به سرانجام برسد.

وی کل این مسیر را دو کیلومتر و 300 متر اعلام کرد و افزود: 750 متر از این مسیر تونل و مابقی احداث باند دوم است.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه گردشگری سرعین – آلوارس و پیست جدید را نیز یادآور شد و بیان کرد: این پروژه‌ها نیز با تلاش پیمانکاران در حال اجراست که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله آسفالت‌ریزی برسد.

یوسف‌زاده با اشاره به پروژه نیر – کریق – آرموداق تصریح کرد: از این مسیر به کیلومتر باقی مانده که تلاش می‌کنیم تا هفته دولت سال آینده زیرسازی و آسفالت آن نیز به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد پروژه نیر – سراب گفت: شرکت ساخت مطالعه این پروژه را انجام می‌دهد تا بعد از تکمیل با انتخاب پیمانکار برای اجرا واگذار شود که البته کنارگذر نیر هم در قالب این پروژه در نظر گرفته شده است.

 

اخذ ماده 23 برای محور پارس‌آباد – سربند

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه‌های راهسازی شمال استان اردبیل اشاره کرد و افزود: سه طرح در شمال استان در حوزه راهسازی در حال اجراست که اولین طرح چهاربانده سه راهی صحرا – رضی – امیرکندی – گرمی به بیله‌سوار است.

یوسف‌زاده طول این مسیر را 139 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: 18 کیلومتر از این مسیر تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و 69 کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

وی بیان کرد: سال آینده 14 کیلومتر از مسیر رضی – امیرکندی، پنج کیلومتر در ورودی گرمی و بخش‌هایی نیز از محور گرمی به بیله‌سوار آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل دومین پروژه را در این محدوده جغرافیایی استان اردبیل طرح جلفا – اصلاندوز – پارس‌آباد – بیله‌سوار اعلام و اظهار کرد: 20 کیلومتر از این مسیر شامل پارس‌آباد – سربند است که در دو قطعه در حال اجرا می‌باشد.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: 10 کیلومتر از این مسیر سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد و مابقی پروژه نیز با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی گفت: تنها پروژه‌ای که در پیوست بودجه اعتبار ملی نداشت محور سه راهی سربند به مشگین‌شهر بود که با تلاش استاندار اردبیل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل مجوز ماده 23 از سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه اخذ شده است.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امیدواریم با تلاش نمایندگان استان در مجلس علاوه بر این محور سایر پروژه‌های بزرگراهی استان از اعتبار ملی مناسب در سال 1400 بهره‌مند شوند.

یوسف‌زاده به پروژه اردبیل – مشگین‌شهر به طول 128 کیلومتر اشاره و تصریح کرد: تنها 18 کیلومتر از این محور چهاربانده باقیمانده که تا پایان سال آینده این محور پرتردد استان به شکل کامل آسفالت و زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی در مورد محور مشگین‌شهر به اهر بیان کرد: 28 کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل است که مطالعات آن به همراه کمربندی مشگین‌شهر در حال انجام می‌باشد.

 

شرکت‌های خدماتی به عنوان ترمز پروژه‌های راهسازی عمل می‌کنند

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر 300 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال اجراست که با ارزیابی کنونی برای اجرای این پروژه به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

یوسف‌زاده بیان کرد: 185 کیلومتر بزرگره در استان اردبیل افتتاح شده و تمام تلاشمان بر این است تا هر سال به تعهداتمان در اجرایی شدن 50 کیلومتر بزرگراه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در سالجاری و برای سال آینده اعتبار مناسب در حوزه راهسازی برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص این منابع زمینه تکمیل هرچه سریعتر این پروژه‌ها فراهم آید.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع 9 طرح ملی در حوزه راه در این استان در حال اجراست که کلیه محورهای اصلی استان اردبیل را پوشش می‌دهد.

یوسف‌زاده اظهار کرد: هر چند تا پایان امسال پروژه بزرگراهی در استان به بهره‌برداری نمی‌رسد اما با مساعد شدن شرایط جوی در نیمه اول سال آینده تا 100 کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌های خدماتی استان اعم از آب، برق و گاز در اجرای پروژه‌های راهسازی به عنوان ترمز احداث این پروژه‌ها عمل می‌کنند که امیدواریم در جابجایی تاسیسات در حریم راه‌ها همکاری نزدیکی را اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.