| کد خبر: 218631 |

معاون راه و شهرسازی اردبیل:

◄ توسعه بزرگراه‌ها شاخص ایمنی ترددها را افزایش خواهد داد

اردبیل| معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: توسعه بزرگراه‌ها به عنوان اولویت اصلی ایمنی تردد و کاهش تلفات را در استان اردبیل به همراه خواهد داشت.

تین نیوز

اردبیل| معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: توسعه بزرگراه‌ها به عنوان اولویت اصلی ایمنی تردد و کاهش تلفات را در استان اردبیل به همراه خواهد داشت.

علی یوسف‌زاده در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر 700 کیلومتر راه اصلی و به همین میزان راه فرعی در استان داریم که تنها 170 کیلومتر از این محورهای مواصلاتی به بزرگراه تبدیل شده‌اند.

وی شاخص بهره‌مندی استان را از بزرگراه پائین‌تر از میانگین کشوری دانست و خاطرنشان کرد: با احداث 200 کیلومتر بزرگراه و باند دوم که در حال اجراست امیدواریم به میانگین کشوری در این حوزه دست یابیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: شاخص بهره‌مندی کشور از آزادراه و بزرگراه به طور میانگین 22 کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر است که این میانگین در استان اردبیل حدود 10 کیلومتر می‌باشد.

یوسف‌زاده به پیگیری‌های سه سال اخیر در تامین اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه بزرگراه‌ها در این استان و رسیدن به شاخص 650 کیلومتر بزرگراه راه و شهرسازی استان تمام توان خود را در مسیر تامین منابع مالی و بهره‌گیری از توان پیمانکاران بکار گرفته تا این امر اتفاق بیفتد.

وی از تکمیل باند دوم بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر، احداث بزرگراه محور اردبیل – سرچم، سربند – پارس‌آباد به سمت مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: در محور رضی – گرمی به بیله‌سوار نیز احداث بزرگراه در حال انجام است و برخی از پروژه‌ها نیز تا یک ماه آینده با انتخاب پیمانکار شروع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از جمله گره‌های ترافیکی را در محور مواصلاتی اردبیل – آستارا اعلام کرد و گفت: با انتخاب پیمانکار احداث تونل دوم به همراه باند دوم محور اردبیل – آستارا در محدوده استان به پیمانکار واگذار شده تا براساس نقشه اجرایی این پروژه را عملیاتی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.