| کد خبر: 215044 |

استاندار سیستان و بلوچستان

◄ انبارهای طریق القدس نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و بار دارد

زابل|استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۸و نیم میلیون تنی ظرفیت بندر چابهار؛ بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای طریق القدس را نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و بار در بندر چابهار عنوان کرد.

تین نیوز

زابل|استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۸و نیم میلیون تنی ظرفیت بندر چابهار؛ بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای طریق القدس را نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و بار در بندر چابهار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمدعلی موهبتی "استاندار"" به همراه مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجتمع ذخیره سازی مکران(انبارهای طریق القدس) در چابهار بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: ظرفیت بندر چابهار از ۲و نیم میلیون تن به ۸و نیم میلیون تن افزایش پیدا کرده است که این یک اتفاق بزرگ در حوزه ترانزیت جنوب و شمال به شمار می‌رود.

استاندار تقویت زیرساخت ها و پشتیبانی پس‌کرانه های بندر چابهار را ضروری خواند و اظهار داشت: بازسازی و نوسازی ۴ انبار مجتمع ذخیره سازی مکران(انبارهای طریق القدس) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن نگهداری کالای اساسی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان انجام شده است که روز گذشته "پنجشنبه" به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد: رفع محرومیت و شکوفاسازی استعدادهای پنهان استان سیستان و بلوچستان و همچنین توسعه سواحل مکران از تاکیدات مقام معظم رهبری و جزو برنامه های اصلی دولت به شمار می‌رود که در این راستا با نگاه ویژه دولت و در شرایطی که کشور با محدودیت‌های اعتباری و جنگ تحمیلی تحریمی اقتصادی ظالمانه روبرو است، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فقط برای راه آهن زاهدان- چابهار سرمایه گذاری شده که با اتمام این پروژه عظیم تحول بزرگی در حوزه ترانزیت جنوب و شمال ایجاد می‌شود.

وی در پایان به اجرای طرح آبیاری ۴۶هزار هکتاری اراضی دشت سیستان و همچنین تکمیل فرایند تصویب نهایی منطقه آزاد سیستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با تصویب این منطقه آزاد به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار، شاهد افزایش میزان فعالیتهای اقتصادی و ترانزیتی و بهره‌مندی مردم استان از فرصت بی بدیل باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.