| کد خبر: 213689 |

استاندار سیستان و بلوچستان

◄ زیرساخت‌ها در بندر چابهار باید بر اساس نقل و انتقال ۸۶ میلیون تن بار در سال برنامه‌ریزی شود

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر در منطقه باید با چشم انداز بلندمدت و افق نقل و انتقال ۸۶ میلیون تن بار در سال برنامه‌ریزی شود.

تین نیوز

زاهدان –سید مرتضی نصری| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر در منطقه باید با چشم انداز بلندمدت و افق نقل و انتقال ۸۶ میلیون تن بار در سال برنامه‌ریزی شود.

به گزارش تین نیوز در نشست مربوط به چگونگی اتصال ریلی بندر شهید بهشتی، که با حضور احمدعلی استاندار، مدیران ذیربط سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و مشاور مطالعاتی طرح برگزار شد، گزینه های مختلف مسیر ریلی و جاده‌ای و ابنیه و سایر تاسیسات مورد نیاز،  نظرات و گزارش های مختلف توجیهی و فنی و اقتصادی بررسی گردید.

احمدعلی موهبتی "استاندار" در این جلسه اظهار داشت: در انتخاب مسیر اتصال ریلی بندرشهید بهشتی، باید جامع نگری لازم از حیث فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، سهولت و بهره وری مناسب فعالیت های بندر لحاظ گردد.

موهبتی با بیان اینکه عبور ریل از داخل شهر قابل پذیرش نیست، بر ضرورت در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و بهداشت روانی پروژه و عدم تاثیر منفی تردد قطار بر آرامش جامعه محلی، شهر و کارگران و...  و دسترسی مطلوب مردم به ساحل تاکید کرد.

استاندار با اشاره به اینکه بهره وری مناسب از منابع اقتصادی و انسانی و نیز استاندارد سازه ها اولویت دارد، تاکید کرد: هرگونه سرمایه گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر منطقه باید با چشم انداز بلند مدت و افق نقل و انتقال 86 میلیون تن بار در سال برنامه ریزی شود.

نماینده عالی دولت گفت: زمین مسیر شش بانده بزرگراه بندر مشخص شده است و آماده تحویل به پیمانکار برای اجرا می باشد.

موهبتی با تاکید بر اینکه بنادر چابهار و گوادر باید مکمل هم دیده شوند نه رقیب هم، گفت زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها و تاسیسات بندر باید با رویکرد توسعه تعاملات بین المللی به ویژه کشورهای همسایه در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این نشست مقرر شد؛ هیاتی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان های ذی ربط، برنامه و بودجه و مشاور پروژه در موعد مقرر برای بررسی موضوع در محل و نقاط قوت و ضعف گزبنه های مختلف در انطباق با مکان و جانمایی پروژه در چابهار حضور یابند.

همچنین مقرر شد مشاور طرح ظرف 10 روز از تاریخ این نشست، نسبت به به روزرسانی اطلاعات و داده های طرح اقدام نماید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.