| کد خبر: 211040 |

نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله پنج هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال جدید از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله پنج هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال جدید از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهارداشت: بازگشت کانتینرهای خالی باقی‌مانده به بندرچابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و تمامی تلاش‌ها بر این است که محموله‌های افغانستان  بصورت حمل یکسره و در کوتاه‌ترین زمان به این کشور ارسال شود.

وی با بیان اینکه قرار است محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود،افزود: نخستین بخش از سری جدید کمک‌های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان ۲۷ فروردین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر توسط کشتی نگار از شناورهای جمهوری اسلامی وارد بندر چابهار شد که بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا با تجهیزات استراتژیک و مدرن این بندر استارت خورد.

وی اظهارداشت: پس از هماهنگی با گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تمامی سازمان‌ها و مراکز ذیربط، تمام این ۲۰۳ کانتینر توسط کامیون‌های تدارک دیده شده از سوی متصدی حمل، ظرف ۱۲ روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد افغانستان شد.

آقایی تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۱ کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج - میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهرهوری بنادر محسوب می‌شود که تسهیل و تسریع فرآیند قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.