| کد خبر: 214770 |

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین

◄ پیشران های اقتصادی در جامعه زنان قزوین تقویت می شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: پیشران‌های اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه زنان سرپرست خانوار استان قزوین تقویت می‌شود.

تین نیوز

قزوین |مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: پیشران‌های اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه زنان سرپرست خانوار استان قزوین تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، صدیقه ربیعی در نشست توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان قزوین با موضوع کسب و کار، افزود: امروز جامعه زنان قزوین برای رشد و توسعه به پیشران‌های اقتصادی نیاز دارند که تقویت آن باید در دستور کار مسؤولان متولی قرار گیرد.

صدیقه ربیعی ادامه داد: پیشران‌های اقتصادی باید با به کار گرفتن خلاقیت و نوآوری، کسب و کارهای بخش بانوان را پیش برده و بتوانند متناسب با شرایط روز جامعه فضایی نسبتا ایده‌آل در حوزه اشتغال ایجاد کنند.

وی بر اهمیت خلاقیت و نوآوری تاکید و تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده که نگرش در حوزه کسب و کار تغییر کند و باید شیوه‌ای متفاوت از گذشته را در پیش گرفت.

این مسوول حوزه بانوان یادآور شد: با توجه به رقابتی که این روزها در حوزه کسب و کارها ایجاد شده، تنها مشاغلی موفق خواهند بود که با برنامه‌ریزی و به صورت هوشمندانه و متفکرانه رفتار نمایند و با اطلاعات و دانش مناسب در این راه قدم بردارند.

این مسؤول تصریح کرد: اگر امروز کشوری مانند چین که بازار دنیا را در دست گرفته‌ تنها به خاطر همین نوآوری و خلاقیت در تولید، فروش محصولات و شناسایی دقیق و درست بازارهای خود در کشورهای مختلف بوده است.

ربیعی با بیان اینکه زنان شاغل باید آموزش بیشتری در حوزه کسب و کار تجربه کنند، گفت: آموزش دوره‌های کسب و کار و استفاده از ظرفیت مشاوران اقتصادی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار پیشران‌های اقتصادی قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین به نقش فعالیت‌های گروهی و جمعی توسط زنان در حوزه اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: کارهای گروهی باید در بین زنان افزایش یافته و به سمت فرهنگ هم افزایی حرکت کرد، چون که همیشه نتیجه کار تشکل‌ها، گروه‌های همیار و تعاونی‌ها بهتر از کارهای فردی بوده است.

ربیعی، اشتغال زنان را راهی به سوی توسعه یافتگی جامعه برشمرد و گفت: اگر بخواهیم فاکتورها و شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورهای مختلف را در نظر بگیریم، مشارکت حداکثری زنان در مسایل اجتماعی، مدنی و اقتصادی جزو این شاخص‌ها محسوب می‌شوند.

به گفته وی، اهمیت کار و اشتغال در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته و در ادبیات فارسی نیز مثال‌های متنوعی داریم که بر اهمیت فعالیت‌های اجتماعی صحه گذاشته است.

ربیعی با بیان اینکه بخشی از فعالیت اقتصادی زنان برعهده خود و بخش دیگر نیز برعهده مسؤولان است که باید بسترهای لازم را فراهم آورند، افزود: به هرحال امروز بیشترین فارغ التحصیلان دانشگاهی ما را دختران تشکیل می‌دهند اما بعدها می‌بینیم که در بازار کسب و کار سهم اشتغال این قشر نسبت به مردان بسیار پایین و ناچیز است که این معضل باید در جامعه رفع شود.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.