| کد خبر: 214135 |

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی

◄ جاده های روستایی استان نیازمند آسفالت هستند

قزوین| نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های منتهی به منطقه الموت نیازمند روکش آسفالت هستند و باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد.

تین نیوز

قزوین| نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های منتهی به منطقه الموت نیازمند روکش آسفالت هستند و باید اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز- لطف الله سیاهکالی مرادی در جریان بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از جاده در دست احداث قزوین- الموت – تنکابن، افزود:جاده قسطین لار و بهرام آباد دو جاده منتهی به منطقه الموت به علت فرسودگی نیازمد به روکش آسفالت بوده و این مهم از درخواست‌های اولویت دار مردم منطقه است.

سیاهکالی به رانش زمین و صعب العبور بودن جاده‌های منطقه اشاره و تصریح کرد: استانداری قزوین ۵۰ میلیارد تومان برای انجام روکش آسفالت راه‌های این منطقه در نظر گرفته و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از سوی وزارت راه و شهرسازی به این موضوع درخواست ما است.

این نماینده گفت: جاده‌های روستایی استان به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند درحالیکه با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی الموت مشکلات جاده‌ای این منطقه تا حدودی حل می‌شود.

وی افزود:جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

سیاهکالی بیان کرد:این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

وی گفت:با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.