| کد خبر: 213825 |

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی

◄ حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اولویت مجلس باشد

قزوین | ماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مدیران شرکت رفاه برای راه اندازی فروشگاه بزرگ منطقه‌ای در استان، گفت: وظیفه داریم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کرده و با تخصیص زمین و تسهیل فرایندها زمینه را برای فعالیت آنها فراهم سازیم.

تین نیوز

قزوین – لیلا بیگدلی| نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مدیران شرکت رفاه برای راه اندازی فروشگاه بزرگ منطقه‌ای در استان، گفت: وظیفه داریم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کرده و با تخصیص زمین و تسهیل فرایندها زمینه را برای فعالیت آنها فراهم سازیم.

به گزارش تین نیوز لطف الله سیاهکالی مرادی در آیین افتتاح فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در شهر قزوین، افزود: متاسفانه نگاه برخی مدیران به بیرون بوده که یک اشتباه است و باید برای رفع این نوع نگاه در مدیریت کشور تلاش کرد.

وی افزود: در شرایط سختی قرار داریم و مردم وضعیت دشواری را تجربه می‌کنند و امیدواریم این دوره از مجلس شورای اسلامی، گام بلندی را برای حل مشکلات اقتصادی مردم بردارد.

سیاهکالی اضافه کرد: طبق آمارها در ۱۰ ساله گذشته میانگین درآمد ارزی کشور از نفت و صادرات غیرنفتی ۸۰ میلیارد دلار و میزان مصرف کشور ۴۰ میلیارد دلار بوده است و همیشه دوبرابر نیاز درون کشور ارز داشته ایم اما باید پرسید که چرا قیمت ارز چند برابر گران شده است؟

این نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه که صادرات نفت کشور تعطیل شده، باز حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات نفتی داشته‌ایم و میزان درآمد ارزی کشور با مصرف ارزی برابر بوده است اما باید پرسید چرا وضعیت اقتصادی کشور اینگونه است.

سیاهکالی افزود: این نشان می‌دهد که ما در اقتصاد کشور بیماری داریم و باید برای رفع این بیماری تلاش کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نشانه‌های اقتصاد بیمار کشور این است که برای تثبیت قیمت کالاهای اساسی، ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده، درحالیکه نه تنها قیمت آنها ثابت نمانده بلکه گران‌تر شده و این موضوع نشان می‌دهد رانت و فساد در کشور وجود دارد.

سیاهکالی با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید، گفت: اگرچه در حوزه سرمایه گذاری برای تولید در کشور مشکل داریم اما در حوزه توزیع مشکل زیادی وجود ندارد و خوشبختانه راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای همانند رفاه فاصله تولید و مصرف را کمتر کرده و هزینه مصرف کنندگان را به حداقل رسانده است.

وی افزود : باید نگاه ما برای حل مشکلات کشور به ظرفیت‌های درونی باشد چون با برون نگری و اتکا به ظرفیت‌های خارجی نمی‌توان برای رفع معضلات موجود گام برداشت.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.