| کد خبر: 246066 |

◄ آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خیراله خادمی گفت: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور با توجه به اهمیت این مسیر برای مناطق مرکزی کشور، لرستان و خوزستان آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت احداث این مسیر عنوان کرد: با تکمیل این مسیر بسیاری از روستاهای این منطقه از «بزنوید» تا «لیروک» از بن بست خارج می‌شوند و ۲۲۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی مرکز ایران به استان خوزستان نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با توجه به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر ارتباطی الیگودرز و مسجد سلیمان به عنوان دو شهر مهم استان‌های خوزستان و لرستان ساخت این مسیر ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر، دسترسی سریع به این مناطق را در شرایط بحرانی فراهم می‌کند.

خادمی با اشاره به اهمیت راه اصلی الیگودرز- مسجد سلیمان برای دسترسی جدید به شمال خوزستان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این محور زمان سفر به مسجد سلیمان از شش ساعت به سه ساعت کاهش می‌یابد.

وی طول کل محور را ۲۸۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۶ کیلومتر از محور از سمت الیگودرز و ۱۳۱ کیلومتر نیز از سمت مسجد سلیمان زیر عبور قرار دارد، ۷۲ کیلومتر از این راه اصلی نیز باید احداث شود که ۵۲ کیلومتر در مرحله مطالعات بوده و بخشی نیز در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص احجام عملیات خاکی در این مسیر نیز عنوان کرد: ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۸۰ هزار متر مکعب خاک ریزی و ۱۸۸ هزار مترمکعب حفاری تونل در این بخش از پروژه انجام می‌شود و احداث پنج دستگاه تونل به طول سه هزار و ۷۵۰ متر نیز از دیگر عملیات اجرایی پروژه مذکور است.

خادمی توسعه اقتصاد پایدار در محدوده الیگودرز تا مسجد سلیمان را از مزایای ساماندهی تردد در این مسیر دانست و عنوان کرد: با احداث یک محور ترانزیتی با استان خوزستان، فعالیت‌های زیربنایی در استان لرستان نیز گسترش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.