| کد خبر: 242906 |

◄ تردد فقط از سه آزاد راه براساس پیمایش است

مدیرکل بهره برداری آزاد راه ها گفت: از 10 آزاد راه فقط تردد از سه آزاد راه تهران - ساوه ،کرج -قزوین و بخشی از قزوین- زنجان براساس پیمایش است .

تین نیوز

بیات با بیان اینکه در حال حاضر 10 آزادراه مجهز به سیستم الکترونیک شده اند و دو آزاد راه در حال تجهیز و 15 آزاد راه امسال مجهز می شوند گفت: براساس تکلیف قانونی دولت و شرکتهای بیمه گر موظف شدند تا پایان خرداد 1401 همه شبکه های آزادراهی مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیک شوند.

­به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل بهره برداری آزاد راه ها گفت : با وجود شکل ساده این سیستم به دلیل ذینفعان متعدد و نوع نظام وصول این طرح با کندی پیش رفته است دولت مجلس و کارگزاران بیمه باید همکاری های لازم برای اجرای این طرح داشته باشند 

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی این طرح عدم وصول عوارض است یاداور شد : برای اجرای این طرح در درجه اول بخش خصوصی باید عهده دار اجرای آن باشد در غیر اینصورت مجری طرح شرکت زیر ساخت انجام می دهد .

بیات درباره گرانی عوارضی برخی ازاد راهها گفت: نحوه محاسبه نرخ عوارض آزاد راهها براساس بازده زمانی بازگشت اصل پول و سودآن است که متناسب با ترافیک عبور مرور سنجیده می شود .

­مدیرکل بهره برداری خاطر نشان کرد:کاهش زمان سفر،کاهش الودگی ،کاهش تصادفات ،مدیریت عبور رو مرور و کاهش قاچاق کالا از مزایای این طرح است و در حال حاضر تردد براساس پیمایش در آزاد راههای تهران - ساوه ،کرج -قزوین و بخشی از قزوین- زنجان در حال اجرا است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.