| کد خبر: 253136 |

کاهش حداکثری تلفات جاده ای رویکرد اصلی درسفرهای نوروزی است

کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده ای، از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در نوروز ۱۴۰۲ است.

تین نیوز

کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده ای، از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در نوروز ۱۴۰۲ است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در نشست هم اندیشی، برنامه ریزی و هماهنگی سفرهای نوروزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل پایانه های بار، مراکز معاینه فنی، شرکت ها و ناوگان حمل و نقل با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان انجام می شود.

وی با اشاره به ایفای نقش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه سیاست گذاری و تسهیلگری برای فعالیت فعالان بخش خصوصی در این عرصه، بیان کرد: در مجموع جمعیت چهار میلیون نفری فعال در این بخش در تعامل کاری با سازمان راهداری و حمل ونقل حاد۶ ای هستند.

برپایی۱۰۰ ایستگاه استراحت و نشاط در مجتمع های بین راهی و راهدارخانه ها

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: سال گذشته ۵۰۵ میلیون تُن جابجایی کالا، ۱۲۰ میلیون جابجایی مسافر و ۹.۳ میلیون تُن ترانزیت انجام شده است.

امانی بر ضرورت آمادگی کامل استان ها برای خدمات رسانی در ایام نوروز و سفرهای نوروزی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید وزرات راه و شهرسازی و سازمان راهداری مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده ای در ایام نوروز، باید از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم بهره برد.

وی ادامه داد: در راستای راه اندازی پویش همراهان سفر ایمن در طرح نوروزی، بازرسی و سرکشی از مجتمع های خدمات رفاهی، آمادگی راهداری ها و ایجاد ایستگاه های سلامت و خدمت رسانی به مردم مورد تاکید است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال راهدارخانه های کشور آماده خدمت رسانی به مسافران خواهند بود، همچنین همه اماکن موجود تحت اختیار در ۳۰ کیلومتری شهرها با توجه به ایفای نقش موثر در ارتقاء ایمنی سفرها اقدام به خدمات رسانی می کنند.

امانی با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همه توان خود را برای ارائه خدمت مضاعف به مردم در ایام نوروز پای کار می آورد، ابراز امیدواری کرد خدمات مطلوب، صادقانه و بی منت به مردم ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل و اجرای پروژه های در حال ساخت به ادارات کل راهداری استان ها اختصاص یافته و تکمیل و بهره برداری از پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی در اولویت کاری امسال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: تلاش در جهت تکمیل و افتتاح پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی و بیشتر در برنامه کاری سال آینده ادارات کل قرار می گیرد.
امانی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال یکهزار دستگاه به ناوگان حمل و نقل افزوده شده و بایستی در حوزه ماشین آلات اقدامی جهادی و انقلابی انجام شود.

براساس این گزارش در نشست هماهنگی و برنامه ریزی سفرهای جاده ای هریک از معاونین سازمان راهدار ی و حمل ونقل جاده ای و مدیر حراست این سازمان ضمن تشریح برنامه های و سیاست های کاری برای اجرای مطلوب طرح جابجایی سفرهای نوروزی،بر ضرورت حضور میدانی مدیران کل استانهابرای خدمات رسانی و نظارت عالیه تاکید کردند.

گفتنی در پایان نشست یاد شده از مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای که در جریان آزمون کارگاه آموزشی تخصصی حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای ،رتبه برتر کسب کرده بودند،با اهدای لوح تقدیر ازسوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای،تقدیر شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    ازوزیر محترم خواهشمندیم با سواری ازجاده بروجن به مبارکه یک بار سفرنمایند تاببینند چقدر چاله دارد چه برسد به کامیونها که تمام زیر وبند ماشین ازبین می رود