| کد خبر: 253111 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف کشور

آیین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف در راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در فردیس کرج برگزار خواهد شد.

تین نیوز

آیین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف در راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در فردیس کرج برگزار خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف در راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در فردیس کرج به بهره برداری خواهد رسید.

ارتقای ایمنی راه ها یکی از اهداف و برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در دو بخش اقدامات پیشگیرانه و اقدامات واکنشی برنامه ریزی لازم انجام می شود. در همین راستا و مشابه سایر کشورهای پیشرو در سال ۱۳۹۵ جمع آوری پالایش و تحلیل اطلاعات تصادفات جاده ای کشور انجام و هزارو ۵۸۵ نقطه پرتصادف شناسایی و اولویت بندی شد و بلافاصله آشکارسازی نقاط با نصب علائم اخطاری و انتظامی انجام شد. سپس از طریق شرکت های مهندسین مشاور ذیصلاح طرح های اصلاحی تهیه و جهت اجرا به استانها ابلاغ شد تا متناسب با منابع مالی عملیات اجرایی جهت رفع و اصلاح نقاط مذکور صورت گیرد.

با توجه به منابع در اختیار تاکنون از این تعداد ۶۹۳ نقطه توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها اصلاح اساسی شده که دارای صورتجلسه اصلاح با پلیس راه است که تعداد ۳۹۳ نقطه ی آن تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۲۰۰ نقطه نیز در سال ۱۴۰۱ جمعاً با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال انجام شده است. همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۶۷ نقطه حادثه خیز علاوه بر فهرست مذکور نیز رفع و اصلاح شده است.

به همین منظور  روز شنبه ۱۳ اسفندماه ، با حضور وزیر راه و شهرسازی  ٣٦٦ نقطه پرحادثه و پر تصادف اصلاح شده در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید که حدود ۱۹۰ نقطه آن شامل اقدامات اساسی (احداث تقاطع احداث زیرگذر، احداث دوربرگردان احداث ،واریانت احداث میدان اصلاح هندسی تقاطع یا ،قوس تعریض راه و ...) و مابقی شامل اقدامات ایمن سازی کم هزینه و زودبازه ( از جمله نصب روشنایی نقطه ای در تقاطع اصلاح دماغه نصب حفاظ تکمیل تابلو و علائم اصلاح قوس و ....) است که جمع اعتبار هزینه شده حدود ۱۱۲۰ میلیارد تومان (اعتبار به روز شده حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان) است.

مطابق با مصوبات نشست ۱۱۹ کمیسیون ایمنی راه های کشور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ دستورالعمل بازنگری شده ی شناسایی و اولویت بندی نقاط پر تصادف راه ها تصویب و اطلاعات مربوط به تصادفات جاده ای دوره زمانی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جمع آوری پالایش و راستی آزمایی و در نهایت منجر به شناسایی ۸۸۷ نقطه پر تصادف جدید شد که اخیرا توسط معاون حمل و نقل وزارت و دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ و به عنوان برنامه اجرایی سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مد نظر قرار خواهد گرفت. همچنین تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی اقدامات آشکارسازی و ایمن سازی اولیه ۸۸۷ نقطه با تکمیل انجام خواهد شد و مراتب به استانها ابلاغ شده است که موضوع در دست پیگیری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.