| کد خبر: 251398 |

خط ریلی رشت - آستارا موجب بهره مندی بیشتر مردم از دریای خزر می شود

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: احداث این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم می کند.

تین نیوز

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: احداث این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه امروز، ۲۸ دی ماه در دیدار با استاندار گیلان، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت - آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

بیشتر بخوانید؛

خط آهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود

اجرای راه آهن رشت - آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد

وی راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز با ابراز خرسندی از حضور هیئت کشور روسیه در گیلان، افزود: استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی های دو کشور به ویژه در استان گیلان به عنوان دروازه تجارت بین الملل ایران اسلامی، گامی اثربخش در جهت پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه در حوزه های مختلف است.

وی با بر شمردن ظرفیت ها و مزیت های فراوان استان گیلان، اضافه کرد: قطعا راه اندازی خط ریلی رشت - آستارا که کریدور شمال به جنوب را به هم متصل می کند، در گسترش همکاری های فی ما بین ایران و روسیه بسیار موثر خواهد بود.

استاندار گیلان اظهار کرد: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور روسیه به موضوع راه آهن رشت - آستارا و نیز تاکیدات و برنامه های اجرایی دولت سیزدهم به دستور آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهوری نشان دهنده اهمیت تسریع در روند اجرای این پروژه استراتژیک است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اجرای راه آهن رشت - آستارا که در توسعه روابط و تجارت بین المللی نقش بسزایی دارد، گامی موثر در پیشبرد برنامه های مشترک ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی ادامه داد: توجه به اقتصاد دریامحور در کنار اقتصاد گردشگری و کشاورزی، وجود بنادر مختلف در گیلان و حضور میلیون ها مسافر در استان در فصول مختلف سال از جمله ظرفیت ها و مزیت های فراوان تنها در حوزه گردشگری و تجاری است که شکوفایی آن در برنامه های راهبردی دولت سیزدهم به نفع مردم خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.