| کد خبر: 249751 |

در کمترین زمان سوار هواپیما شوید

◄ یاتا استاندارد جدید پرواز را رونمایی می کند

استاندارد های جدید یاتا به مسافران این امکان را می دهد که به صورت دیجیتالی کلیه مجوز های لازم قبل سفر را مستقیما از دولت ها دریافت کنند.

تین نیوز

استانداردهای جدید یاتا به مسافران این امکان را می دهد که به صورت دیجیتالی کلیه مجوز های لازم قبل سفر را مستقیما از دولت ها دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) استانداردهای صنعتی جدیدی را ایجاد کرده است تا سیاست آماده برای پرواز (Ready to Fly) را برای مسافران در فرودگاه ها به واقعیت نزدیک تر کند.

دیجیتال سازی فرآیند پذیرش مسافر، این امکان را به مسافران می دهد که بدون توقف در میز پذیرش برای بررسی مدارک، به صورت دیجیتالی اطلاعات خود را در یک پرواز بین المللی به ثبت برسانند.

دیجیتال سازی فرودگاه 2

به عنوان بخشی از این طرح مبتکرانه که "One ID" نام دارد، شرکت های هواپیمایی با یاتا برای دیجیتال سازی تجربه مسافران در فرودگاه ها با استفاده از فرآیند بیومتریک کار می کنند.

در راستای تحقق این طرح، سیستمی به کار گرفته می شود که به مسافران این امکان را می دهد تا قبل از مسافرت هوایی، به صورت دیجیتالی کلیه مجوز های لازم قبل سفر را مستقیما از کشور مقصد دریافت کنند.

مسافران می توانند با اشتراک گذاری مدارک خود با شرکت هواپیمایی، وضعیت "OK to Fly" خود را فعال کرده و از بررسی اسناد در فرودگاه خودداری کنند.

در آینده مسافران قادر خواهند بود با استفاده از اپلیکیشن خطوط هوایی بر روی گوشی هوشمند، هویت دیجیتالی تایید شده ایجاد کنند و بعدا هویت دیجیتالی خود را به عنوان مدرکی برای تمام اسناد مورد نیاز به مقامات کشور مقصد ارسال کنند.

چند ایرلاین ایرانی عضو یاتا هستند؟

نیک کرین (Nick Careen)، معاون ارشد عملیات، ایمنی و امنیت یاتا گفت: «مسافران به دنبال فناوری نوینی هستند تا سفر را ساده تر کند. این که مسافر قبل از ورود به فرودگاه مدارک خود را در شرکت هواپیمایی به ثبت رسانده باشد گامی بزرگ محسوب می شود».

نظر سنجی اخیر یاتا نشان می دهد 83 درصد مسافران تمایل دارند تا اطلاعات خود را برای پردازش سریع به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، ما مطمئن هستیم که این یک گزینه محبوب برای مسافران خواهد بود.

همچنین با اجرای این طرح، انگیزه خوبی در میان شرکت های هواپیمایی و دولت ها با بهبود کیفیت داده ها، فراهم آوردن منابع ساده اطلاعاتی و شناسایی مسائل مربوط به پذیرش قبل از رسیدن مسافران به فرودگاه ایجاد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.