| کد خبر: 249104 |

سهم ایران در حوزه اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی فقط ۲ درصد است

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، سهم ایران در حوزه اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی فقط ۲ درصد است درحالی که این سهم در برخی از کشورهای ساحلی تا ۵۰ درصد نیز می رسد.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، سهم ایران در حوزه اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی فقط ۲ درصد است درحالی که این سهم در برخی از کشورهای ساحلی تا ۵۰ درصد نیز می رسد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن بیک محمدلو معاون سازمان بنادر و دریانوردی روز سه شنبه در همایش گزینش گران وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه هسته های گزینش و مسئولیت آن در انتخاب مدیران و مسئولان برای پذیرش مسئولیت اظهار کرد: تعهد به مبانی دینی، انتخاب افراد صالح، متخصص و اشراف به مسائل روز در پذیرش مسئولیت ها از سوی گزینش گران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در پذیرش مسوولیت در سازمان ها و دستگاه های اداری افرادی که اهلیت کاری دارند باید عهده دار مدیریت شوند، ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی در حوزه منابع انسانی انتخاب افراد مسئولیت پذیر صالح و متخصص برای پذیرش مسئولیت است.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: کشور ما از ظرفیت های متعدد اقتصاد دریامحور در ادوار مختلف بی بهره بوده و پژوهش های انجام شده در طول این سال ها گواه بر این ادعاست.

بیک محمدلو اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، سهم ایران در حوزه اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی فقط ۲ درصد است درحالی که این سهم در برخی از کشورهای ساحلی تا ۵۰ درصد نیز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در توسعه و پیشرفت کشور، اهتمام برنامه ریزان و دولتمردان کشور به امر توسعه دریا، ساحل و پسکرانه ها است.

تعهد به اصول و سلامت اداری در پذیرش مسئولیت

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های پرمسئولیت است، گفت: به تبع گزینش مدیران و کارکنان در سازمان بنادر و دریانوردی که مرجعیت دریایی و بندری کشور را برعهده دارد، در چرخه اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام و دولت بسیار حائزاهمیت خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر تعهد به اصول و سلامت اداری، پیشرفت و خدمت رسانی در پذیرش مسئولیت های اداری بیان کرد: بخش عمده ای از مسئولیت نظارت، صیانت از نظام اداری کشور و مدیران بخش های مختلف اداری و همچنین کنترل بین مدیران ارشد در انتخاب نیروهای متعهد بر عهده گزینش گران است.

گزینش گران چشم و گوش مردم در گزینش هستند

مهدی شهبازی مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی نیز در این جلسه، مخاطب و هدف اصلی گزینش ها را کارگزاران دانست و گفت: هسته های گزینش در سازمان ها و شرکت های تابع وزارت راه و شهرسازی در انتخاب منابع انسانی مورد نیاز خود باید دو رویکرد تعهد و مهارت را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه گزینش گران باید چشم و گوش مردم در گزینش برای بررسی و انتخاب مسئولان در مسئولیت های اداری و سازمانی باشند، داشتن یک برنامه راهبردی مشخص برای هیات های گزینش را لازمه دستیابی به گزینش دقیق و  هوشمندانه و دقیق دانست.

همایش گزینش گران وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه با هدف ارتقا سطح علمی مدیران و کارشناسان شاغل در این حوزه طی روزهای یکم و دوم آذر ماه به میزبانی بندر شهید رجایی درحال برگزاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.