| کد خبر: 247947 |

برنامه های توسعه ای سواحل مکران شتاب گیرد

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی ، پتانسیل اقتصادی سواحل مکران، را بی نظیر و فوق العاده توصیف کرد و خواستار شتاب بیشتر در روند اجرای برنامه های توسعه ای مکران شد.

تین نیوز

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی ، پتانسیل اقتصادی سواحل مکران، را بی نظیر و فوق العاده توصیف کرد و خواستار شتاب بیشتر در روند اجرای برنامه های توسعه ای مکران شد.

به گزارش تین نیوز، منصور آرامی درباره  ضرورت توسعه سواحل مکران و غفلت تاریخی نسبت به توسعه این گنج پنهان با توجه به تاکیدات جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه این سواحل، اظهار داشت: مکران دارای سواحلی طولانی و پتانسیل اقتصادی بی نظیر و نادر است و با توسعه آن باید شاهد ایجاد کانون های جمعیتی در نوار ساحلی کشور باشیم.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریا محور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق توسعه سواحل مکران و بهبود وضعیت حمل ونقل دریایی و پویایی اقتصاد کشور ، باید اقدامات بسیاری از سوی نهادها مرتبط در دستورکار قرار گیرد و برنامه های تعریف شده، عملیاتی شود.
آرامی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات مختلفی انجام درخصوص توسعه سواحل مکران، انجام شده است ، گفت: این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر است و دستگاه های اجرایی مرتبط همچون وزارت راه، وزارت صنعت، وزارت نفت، وزارت جهادکشاورزی و سایر نهادها، باید فعالیت اثربخشی در راستای توسعه سواحل مکران داشته باشند.
رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دستگاه ها و ارگان های مختلف در راستای توسعه سواحل مکران مکلف به اجرای وظایف و تکالیف تعریف شده باشند، افزود: برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف و برنامه ها ، نیازمند شورای عالی توسعه سواحل مکران هستیم تا دستگاه های متولی امر را دور هم جمع کند و تکالیف و وظایف اجرایی تعریف شود و نظارت های لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها، حضور جمعیت در نوار ساحلی است، عنوان کرد: متاسفانه برنامه ها در این رابطه کند پیش می رود و باید شاهد تغییر این رویه باشیم.
آرامی با بیان اینکه باید در سیاست های ابلاغی جمعیت، مقوله زندگی در سواحل باید مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: توجه به این مسئله موجب ایجاد تراکم جمعیتی در سواحل دریای خزر، سواحل خلیج فارس و دریای عمان می شود و این اتفاق یکی از مهم ترین ابزارها برای توسعه سواحل کشور از جمله سواحل مکران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.