| کد خبر: 249040 |

نشست مشترک رییس سازمان بنادر و رییس کل گمرک؛

برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر

در نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رییس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.

تین نیوز

در نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رییس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، در این نشست که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو سازمان نیز حضور داشتند،  مسائل و موضوعاتی همچون مشکل ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر، مشکل ماندگاری کالا در بنادر و مسائل مرتبط با تبادل اسناد و اطلاعات از طریق امضای تفاهم نامه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

علاوه بر این ، دو سازمان موافقت کردند بر اساس یک برنامه مشخص نسبت به برگزاری جلسات مشترک دوره ای اقدام کنند و در بازدید از بنادر ، از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند. 

در این نشست همچنین مقرر شد، ضمن نهایی سازی پیش نویس تفاهم نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه اجرایی آن نیز طی یک ماه آینده تهیه و در جلسه آتی مشترک، تایید شود. 

بنا بر این گزارش، دو سازمان همچنین موافقت کردند در اسرع وقت نسبت به مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی (صادرات و ترانزیت) اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.