| کد خبر: 243995 |

◄ بنادر آماده سرمایه‌گذاری در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی هستند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تخلیه و بارگیری در بنادر کشور، با توجه به افزایش ورود کالاهای اساسی وجود دارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تخلیه و بارگیری در بنادر کشور، با توجه به افزایش ورود کالاهای اساسی وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا علی‌اکبر صفایی روز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۷۰ درصد از کالاهای اساسی که نیازهای روزمره کشور است از طریق بندر امام خمینی (ره) تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاران بخش‌خصوصی است گفت: برای شتاب در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین نگهداری کالاها، از بخش خصوصی دعوت می‌شود تا برای ساخت و یا تامین تجهیزات مورد نیاز این بخش از طریق سرمایه‌گذاری با دولت مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظرفیت انبارهای سرپوشیده موجود در بنادر کشور را سه میلیون تن بیان کرد و افزود: علاوه بر این میزان ذخیره سازی غلات در سیلوهای موجود بنادر نیز به ۳۰۰ هزار تن رسیده که ساخت سیلوهای جدید تا ظرفیت ۸۰۰ هزار تن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

صفایی ادامه داد: با تلاش انجام شده، سرمایه گذاری در زمینه ایجاد سیلوهای پیشرفته در بنادر کشور روند روبه رشدی پیدا کرده است.

وی هدف از احداث این سیلوها را ایجاد مراکز توزیع استاندارد و تامین کننده سریع نیاز استان‌های کشور به غلات دانست و افزود: اجرای این پروژه ها، به صاحبان کالا کمک می کند تا نگهداری محموله‌های آنها در شرایط بهتری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به چشم انداز پیش بینی شده برای توسعه سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره) اشاره‌ کرد و گفت: در قالب افق ترسیم شده (ویژه تامین کالای اساسی)، به واسطه سرمایه گذاری‌هایی که انجام می‌شود امکان پاسخگویی به نیاز کشور از طریق این بندر ارتقا می‌یابد.

صفایی بیان کرد: علاوه بر این فرصت بسیار خوبی برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش مواد معدنی در بندر امام خمینی (ره) فراهم شده است .

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در زمینه تامین تجهیزات استراتژیک به منظور تخلیه غلات از سوی دولت‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است گفت: تامین این تجهیزات، سرعت در تخلیه کالاهای اساسی به ویژه در بخش غلات را بهبود می‌بخشد و در این زمینه از بخش خصوصی دعوت به همکاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری کشور همچنین آماده به کار بودن تجهیزات موجود در بنادر را ضروری بیان کرد و گفت: تهیه تجهیزات یکپارچه (یونیت) برای تسریع در روند تخلیه کالاهای اساسی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه، تخلیه کالاهای اساسی تنها به عوامل بندری مربوط نمی شود اضافه کرد: در این زمینه، ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای نیز باید همکاری و آمادگی لازم را داشته باشد.

صفایی با تاکید بر افزایش بهره وری در حوزه تخلیه و بارگیری کالا با استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌ بین بخشی دستگاه‌های مربوطه در امر تخلیه، حمل و توزیع کالاهای اساسی به سراسر کشور گفت: روزانه ۵۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه می‌شود که برای جابجایی این میزان کالا به پنج هزار دستگاه کامیون نیاز است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین به موضوع استاندارد کالاهای ورودی به کشور اشاره کرد و افزود: در صورتی که زمینه لازم برای استقرار مرکز آزمایشگاهی در بندر امام خمینی (ره) فراهم شود، روند ورود کالاها به داخل کشور با سرعت عمل بیشتری همراه می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور آمادگی تامین زمین و تجهیزات مورد نیاز برای احداث آزمایشگاه استاندارد کالاهای وارداتی در بندر امام خمینی (ره) را دارد.

بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.