| کد خبر: 247948 |

تردد شناورهای ایرانی در ولگا؛ اتفاقی مثبتی برای حمل ونقل دریایی کشور

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره اینکه تردد شناورهای تحت پرچم کشور در ولگارود را اتفاقی مثبت برای حمل ونقل دریایی کشور دانست و گفت: جابجایی کالا از این مسیر، قیمت نهایی و مدت زمان حمل کالا به اروپا را کاهش می دهد.

تین نیوز

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره اینکه تردد شناورهای تحت پرچم کشور در ولگارود را اتفاقی مثبت برای حمل ونقل دریایی کشور دانست و گفت: جابجایی کالا از این مسیر، قیمت نهایی و مدت زمان حمل کالا به اروپا را کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز، محمد نیک پی  درباره توسعه تبادلات تجاری ایران و روسیه از طریق حمل ونقل دریایی به ویژه از مسیر دریای خزر و ولگارود و نیز ضرورت فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی ایران، اظهار داشت: در صورتی که تردد شناورهای تحت پرچم ایران بتوانند در ولگارود تردد داشته باشند اتفاق خوشایندی برای حمل ونقل دریایی کشور رقم خواهد خورد، بنابراین باید تمام تلاش خود را به منظور رقم خوردن شرایط مطلوب در این راستا به کار گیریم.

باید تردد شناورهای ایرانی در ولگا بالفعل شود

وی ابرازامیدواری کرد رویکرد دولت روسیه در خصوص تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگارود بالفعل شود .

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اضافه کرد: البته به دلیل شرایط اقلیمی روسیه و سرمای این کشور، امکان تردد همیشگی در طول سال برای شناورها و کامیون ها وجود ندارد. 

به گفته وی، در طول زمان باید تعداد شناورهای تحت پرچم متردد خود به ولگا رود را افزایش دهیم و سهم بازار کشور را در اروپا بیشتر کنیم.

مزیت اقتصادی مسیر شمالی ایران برای انتقال کالا به اروپا

نیک پی افزود: تردد از مسیر ولگا رود قیمت تمام شده کالا و مدت زمان حمل آن را به اروپا کاهش می دهد و به طور حتم این مسیر برای جابجایی کالا از مسیر جنوبی کشور، کانال سوئز و خلیج فارس دارای مزیت است.

وی همچنین در مورد راه اندازی و فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور با توجه به اعلام آمادگی دولت روسیه در تامین شناور، گفت: فعالیت شناورهای رو-رو در دریای خزر برای ایران امری حیاتی است و دسترسی آسان تری برای کامیون ها ایجاد می کند.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه فعالیت شناورهای رو-رو موجب می شود کالا و محصولات با هزینه کمتری وارد خاک روسیه و اروپا شوند، خاطرنشان کرد: راه اندازی خطوط شناورهای رو-رو موجب کاهش هزینه و زمان می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کنترل بیش از ۹۰ درصد شناورهای رو-رو در دریای خزر متعلق به روسیه است و اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که شاهد فعالیت شناورهای رو-رو از مسیر بنادر شمالی کشور باشیم به طور حتم اتفاق بسیار مثبتی رقم می خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فعال کردن صادرات و ترانزیت کشور در دریای خزر !! با تقویت بنادر در این دریا !! آینده موفق تری برای کشور دارد !!