| کد خبر: 247409 |

وزیر راه و شهرسازی؛

فروش بلیت دونرخی در داخل کشور تخلف است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قطر برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می کند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و آنها پولی دریافت نمی کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قطر برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می کند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و آنها پولی دریافت نمی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه های همکاری میان بخش های مختلف این وزارتخانه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از تفاهمنامه هایی که امروز به امضا رسید، در حوزه گردشگری دریایی است که از مهمترین معیارهای حوزه گرددشگری می تواند باشد.

وی ادامه داد: یک تفاهمنامه دیگر مربوط به زمین های مورد نیاز سرمایه گذاران در حوزه گردشگری بود که تصمیم گرفته شد با معرفی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان ملی زمین و مسکن همکاری لازم را در این خصوص به عمل بیاورد و تفاهمنامه سوم نیز در ارتباط با استفاده از ظرفیت های موجود در فرودگاه های کشور برای ساخت هتل های فرودگاهی بود.

رستم قاسمی افزود: این تفاهمنامه ها حاصل چند ماه تلاش همکاران من و وزیر میراث فرهنگی بود.

وی در ارتباط با سوالی درباره میزان آمادگی طرف قطری برای استفاده از ظرفیت های موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی و دریایی ایران جهت جابه جایی مسافران در ایام جام جهانی فوتبال، عنوان کرد: ما از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیتی نداریم و با قطری ها در این خصوص به توافق رسیده ایم. آنها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می کنند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و پولی دریافت نمی کنند.

قاسمی افزود: در زمینه جابه جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را در قطر دارند، ما محدودیت آن چنانی نداریم و فکر می کنم مشکل خاصی نداشته باشیم. به زودی هم به اتفاق مسئولان وزارت ورزش و جوانان سفری به قطر خواهیم داشت. پیش بینی شده است دو نمایشگاه یکی در زمینه گردشگری و دیگری در زمینه صنایع های تک در آن ایام در جنوب کشور برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این نکته یکی از خبرنگاران که گویا طرف قطری عنوان کرده است به شرط اقامت ۳ روز در قطر بلیت بازی های جام جهانی را به متقاضیان ایرانی می فروشد، گفت: ایرانی ها می توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کنند و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می توانند با استفاده از هواپیماهای شاتل ما و انتخاب کیش به عنوان محل اقامت شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند. چون به هر حال اقامت در قطر، اقامت گرانی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تداوم فروش بلیت های دونرخی برای گردشگران خارجی توسط برخی ایرلاین ها به رغم تاکید مسئولان وزارت راه بر برخورد با متخلفین در این زمینه، بار دیگر تاکید کرد: اگر گزارشی در این زمینه وجود دارد، حتما به ما بدهید تا رسیدگی کنیم. فروش بلیت دونرخی در داخل کشور تخلف است و ما حتما با آن برخورد می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.