| کد خبر: 246939 |

افزایش چشمگیر خدمات با تصویب مرز رسمی ایزوایکو

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به ارجاع طرح "مرز رسمی ایزوایکو" به وزارت کشور، گفت: با عملیاتی شدن این مرز رسمی، سطح خدمات دهی ایزوایکو به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

تین نیوز

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به ارجاع طرح "مرز رسمی ایزوایکو" به وزارت کشور، گفت: با عملیاتی شدن این مرز رسمی، سطح خدمات دهی ایزوایکو به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز،  سلمان ضربی مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در نشستی خبری در خصوص میزان بدهی های این شرکت اظهار کرد: عمده بدهی های ایزویکو را می توان در سه یا چهار بخش جمع بندی کرد که بدهی های ارزی و بانکی اصلی ترین آن است و در راستای حل و فصل این مشکل در حال تعامل با بانک های عامل هستیم، عمده این بدهی ها مربوط به ساخت حوضچه خشک و جرثقیل دروازه ای است.

وی اذعان داشت: شرکت ایزوایکو به بانک توسعه اسلامی هم بدهی دارد و تاکنون چهار قسط آن پرداخت شده است، همچنین برای پرداخت چهار قسط دیگر آن در حال مذاکره با بانک هستیم تا بتوانیم آن را نیز پرداخت کنیم. 

ضربی با اشاره به بخش بدهی ریالی شرکت ایزوایکو نیز گفت: خدا را شاکریم که شرکت ایزوایکو در بخش بدهی های ریالی به بانک ها با بدهی های هنگفت مواجه نیست و همچنین بدهی هایی با مبالغ اندک به بانک ملی و ملت داریم.  

وی ابراز داشت: در تعاملی که با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران داشتیم، مقررشد با حمایت های این سازمان مشکلات بدهی های ایزوایکو مرتفع شود.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به بدهی های شرکت ایزویکو به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی هم گفت: بخشی از بدهی های ما مربوط به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی است که در همین راستا سعی کرده ایم تا بدهی های اداره دارایی را به طور کامل حل و فصل شود و به صورت پرداخت ماهیانه پنج میلیارد تومان هم به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفارش ساخت کشتی ها در داخل ایران اشاره کرد و افزود: در پی مذاکراتی که با شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشتیم، هر دو شرکت قرارداد هایشان را با ایزوایکو به مرحله نهایی رساندند و طبق مندرجات توافق نامه در ابتدا قرار بود اقدامات ساخت چهار شناور به شرکت «ایزوایکو» داده شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که ساخت دو شناور را به ایزوایکو بدهند.

ضربی در ادامه اذعان داشت: بدهی مختصری هم به شرکت ملی نفتکش ایران داریم و در همین راستا سعی کرده ایم این بدهی ها را در پروژه ساخت شناور لحاظ کنیم تا مشکلی در روند کار با شرکت ملی نفتکش ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: شرکت ایزوایکو تعاملات سازنده و مثبتی را با مدیریت جدید شرکت ملی نفتکش دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا نیازهای عمده این شرکت را در بخش تعمیرات کشتی ها تامین کنیم.

مدیرعامل ایزوایکو عنوان داشت: در سال های گذشته تعداد 25 فروند از نفتکش های این شرکت را در شرکت کشتی سازی تعمیر کردیم و با شرکت کشتیرانی هم ارتباط تنگاتنگی داریم، تاکنون دو پروژه ساخت کشتی را به مرحله نهایی رساندیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: همچنین شناور مسافربری و تفریحی سانی نیز اواخر مردادماه امسال برای جام جهانی قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع ایزوایکو شده است.

وی تصریح کرد : مذاکرات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قریب به سه سال پیش انجام شده اما باتوجه به شرایط تحریم مذاکرات متوقف شد و زمانی که من به عنوان مدیرعامل ایزوایکو منصوب شدم مجددا طرح و نقشه پروژه های ساخت کشتی مورد بازنگری قرار گرفت.

ضربی در ادامه گفت: پیشنهاد شرکت ایزوایکو به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بروزرسانی نقشه کشتی ها بود تا بتوانیم قوانین آیمو را رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: طرح و نقشه ساخت دو فروند کشتی 38هزار تنی به ساخت کشتی 40هزار تنی تبدیل شد و این طرح جدید از سوی شرکت ایزوایکو مورد تصویب بخش فنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، بنابراین طبق توافق نامه باید تا پایان شهریور ماه 1401 این قرار داد را به نتیجه برسانیم. 

مدیرعامل ایزوایکو به مذاکرات بین المللی این شرکت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت ایزوایکو با اتحادیه کشتی سازان روسیه مذکراتی انجام داد و آنان مشتاق بودند تا از امکانات و ظرفیت های شرکت ایزوایکو بهره ببرند. 

ضربی در ادامه با اشاره به این که جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد افزود: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.

مدیرعامل این شرکت ایرانی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع موجود در گروه ها برای تکمیل پروژه ها، حذف پارکینک اجاره ای و انجام تعمیرات به وسیله گروه ها در راستای پویایی و درآمد بیشتر، پایش روزانه و هفتگی پروژه ها، تسهیل روابط بین گروه ها و ستاد مرکزی برای افزایش بهره وری و راندمان گروه ها، تمرکز بر برنامه ریزی در جهت کوتاه کردن زمان تعمیرات در داک و پارکینگ ها و نزدیک شدن به الگوهای بین المللی، مذاکره با شرکت های باتجربه دارای ناوگان دریایی بزرگ و عقد تفاهم نامه جهت انجام تعمیرات برای ناوگان این شرکت ها، اختصاص پروژه های تعمیراتی به هر گروه متناسب با ظرفیت و زیرساخت های مربوطه، مذاکره با مالکان پروژه های معوق و تعیین تکلیف آن ها و همچنین شروع فعالیت برای تکمیل و تحویل به کارفرما از مهم ترین راهبردها و اهداف کسب و کار تعمیراتی در ایزوایکو است.

وی تصریح کرد: در بازدید اخیر مدیر عامل کشتیرانی گاستروم، این شرکت تحت تاثیر امکانات، ظرفیت ها و سرعت کار ما قرار گرفت، از این رو هیئت هایی از ایزوایکو در حال اعزام به روسیه هستند تا پروژه های ساخت کشتی را با جدیت دنبال کنیم و در واقع این کار بر فعالیت های ایزوایکو افزوده خواهد شد. 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، صدورخدمات فنی و ساخت تجهیزات مورد نیاز شناورها را جزء برنامه های اولویت دار این مجتمع عنوان کرد و افزود: در سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان، مرز رسمی ایزوایکو به تصویب رسیدو هم اکنون این طرح به وزارت کشور ارجاع شده که با آغاز فعالیت این مرز رسمی، سطح خدمات دهی این مجتمع به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت.

ضربی در بخش دیگری از سخنانش به جذب نیرو به بدنه ایزوایکو اشاره کرد و گفت: مدتی به جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی در ایزوایکو فعالیت مان در راستای استخدام نیرو متوقف شد اما از این به بعد تلاش مان بر این است که شرایط جذب در شرکت ایزوایکو را قانون مند کنیم.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه بیان داشت: آئین نامه جذب نیروی انسانی در ایزوایکو را تنظیم شده که به تصویب هیئت مدیره این مجموعه رسیده و قرار است جذب نیروها از طریق آزمون های استاندارد برگزار شود و نیروهای بومی در اولویت نخست استخدام در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: از جمله ماموریت اصلی ایزوایکو علاوه بر جذب نیروهای بومی استخدام نیروهای انسانی کارآمد، متخصص و توانمند در این حوزه است تا از این طریق منجربه ارتقا صنعت کشتی سازی ایران شوند.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در فضای ساخت و ساز در سه یارد بزرگ، متوسط و کوچک مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران مشغول به کار هستند که به طور مستقیم یکهزار و ۲۲۰ نیروی انسانی به عنوان نیروی کارمند با ایزوایکو کار می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.